PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2004 | 179 | cz. 1 Marketing - handel - konsument w globalnym społeczeństwie informacyjnym | 189--197
Tytuł artykułu

Zarządzanie wartością klienta marketingowym wymogiem konkurencyjności współczesnego przedsiębiorstwa - wybrane problemy

Autorzy
Warianty tytułu
Customer Value Management as the Main Factor of Contemporary Competition - Chosen Problems
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Autor poruszając w artykule problem zarządzania wartością klienta, podkreśla rolę zorganizowanego i przemyślanego podejścia ze strony przedsiębiorstwa do relacji firma-klient. Autor omawia również instrumenty analizy opłacalności klienta, które mają być podstawą skutecznych działań w budowaniu lojalnych postaw klientów wobec firmy.
EN
The globalisation of business and the evolving recognition of the importance of customer retention, market economics and customer relationships economics, among other trends reinforce the change in mainstream marketing. A major shift in the perception of the fundamentals of marketing is taking place. Today companies are recognising the importance of retaining current customers. Individual consumers represents the time source of profits any firm. Unfortunately companies accounting systems fail to show the value of loyal customers. The profit cycle and the profit opportunity matrix, and customer-product profitability analysis are key tools for helping managers plot their strategies for the future growth of their firms. The purpose of this paper is to present the chosen problems connected with the process of customer value management. The stress is put on instruments of customer value accounting. (original abstract)
Twórcy
autor
Bibliografia
  • Dobiegała-Korona B., Zarządzanie wartością klienta, "Ekonomia i Organizacja Przed- siçbiorstwa" 2002, nr 2, s. 21.
  • Pearson S., Building Brands Directly. Creating Business Value from Customer Relationship, McMillan Business London 1996, s. XV.
  • Bursk E. , View Your customers as investments, "Harvard Business Review" 1966, No. 5-6, s. 91-93.
  • Boldt K., Der neue Masstab, "Manager Magazin" 1998, No. 4, s. 14.
  • Ennew Ch., Hartley M., Diacon St., Customer Retention through Distribution Channels in the UK Life Insurance, Marketing Education Group Proceedings, University of Bradford 1995, s. 363.
  • Raniszewska D., Pasowanie na klienta, "Manager" 1997, nr 10, s. 60.
  • Slywotzky A. J. , Shapiro B. P. , Wyzywając los, czyli nowe myślenie marketingowe, "Marketing w Praktyce" 1996, nr 9-10, s. 43.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000054416129

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.