PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2003 | nr 1004 Badania marketingowe : metody, tendencje, zastosowania | 78--83
Tytuł artykułu

Zróżnicowanie językowe w międzynarodowych badaniach marketingowych

Warianty tytułu
Language Differentiation in International Marketing Research
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Głównym celem referatu jest przedstawienie zróżnicowania językowego (mowa werbalna, niewerbalna, style komunikowania się) na rynkach zagranicznych oraz jego wpływu na międzynarodową działalność badawczą.
EN
It has to be taken many adaptations in the conducting out the marketing research on the foreign markets. National culture is one of the foreign environment's elements which influences the preparation of the marketing research. Language (verbal and nonverbal) belongs to the cultural determinants which are very important during the preparation of marketing research. Maladjustment to the different languages can be reason of failure in marketing research abroad. (original abstract)
Bibliografia
  • [1] Axtel R.E., Gestures: Do's and Taboos of Body Language around the World, John Wiley & Sons, New York 1991.
  • [2] Bartosik M., Międzykulturowe badania marketingowe, ,,Firma i Rynek", Wyd. Zachodniopomorskiej Szkoły Biznesu, nr 4 (21), Szczecin 2001.
  • [3] Campbell D.T., Werner O., Translating, working through interpreters and the problem of decentering, [w:] Narrol R., Cohen R., A Handbook of Method in Cultural Anthropology, The Natural History Press, New York 1970.
  • [4] Comrie B., Matthews S., Polinsky M., Atlas języków. Pochodzenie i rozwój języków świata, Oficyna Wydawnicza ATENA, Poznań 1998.
  • [5] Deresky H., International Management: Managing Across Borders and Cultures, Prentice Hall, New Jersey 2000.
  • [6] Gesteland R.R., Róznice kulturowe a zachowania w biznesie, WN PWN, Warszawa 2000.
  • [7] Trompenaars F., Hampden-Turner Ch., Siedem wymiarów kultury, Oficyna Wydawnicza, Warszawa 2002.
  • [8] Usunier J.C., Marketing Across Cultures, Prentice Hall, New York 2000.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000055083280

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.