Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Determinants of Quality of Market and Marketing Research
Języki publikacji
Abstrakty
Celem artykułu jest odpowiedź na pytanie jak zagwarantować, że wyniki badań nie będą obarczone błędami powodującymi zbyt duże ryzyko w działaniach rynkowych firmy.
The aim of this paper is to show the role of quality in market and marketing research. The contemporary world is filled with information. We witness the real revolution as far as information obtaining, analysing and making accessible are concerned, in the case of both client and company. The information is more and more accurate, up-to-date, cheaper and easier to obtain. Contemporary companies, however, still fight with the problem of adequate and relevant information, as in business "a lot" and "fast" do not always mean "well" and "proper quality". This phenomenon has a great influence on the decision making process based on the research. (original abstract)
Rocznik
Strony
84--91
Opis fizyczny
Twórcy
autor
autor
Bibliografia
- [1] Bolesta-Kukulka K., Decyzje menedżerskie, PWE, Warszawa 2003.
- [2] Czerniak J., Informacje i zarządzanie, PWE, Warszawa 1978.
- [3] Kosicki K., Badania do przodu, www.businessman.onet.pl
- [4] Ruder D., Sliwa R., Rola informacji w zarządzaniu przedsiębiorstwem, [w:] Zarządzanie operacyjne w firmie. Perspektywy i doświadczenia, Materiały konferencyjne, Małopolska Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Tarnowie, Tarnów 2002,
- [5] Pańkowska M., Zarządzanie zasobami informatycznymi, Difin, Warszawa 2001.
- [6] Penc J., Decyzje menedżerskie - o sztuce zarządzania, C.H. Beck, Warszawa 2001.
- [7] Ratajczyk P., Robić samemu, współtworzyć czy zlecać.... Dylematy badań marketingowych. Innowacje w marketingu. Młodzi o marketingu, Uniwersytet Gdański, Sopot 2003.
- [8] Reynolds G. W., Information Systems for Managers, West Publishing Company, 1988.
- [9] Samson D., Managerial Decision Analysis, Irwin, Homewood, Illinois 1988.
- [10] Wstęp do informatyki gospodarczej, red. A. Rokicka-Broniatowska, SGH, Warszawa 2002.
- [11] Wstęp do systemów informacyjnych zarządzania w przedsiębiorstwie, red. A. Nowicki, Politechnika Częstochowska, Częstochowa 2001.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000055083286