Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
The Changes of Banking Service Distribution in Poland
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule omówiono tendencje w rozwoju kanałów dystrybucji produktów bankowych w Polsce. Kanały te, zarówno dla klientów indywidualnych, jak i przedsiębiorstw mogą przybierać różne formy. Przeważają wśród nich klasyczne kanały bezpośrednie, tj. sprzedaż poprzez sieć stacjonarnych placówek. Od kilku lat można zaobserwować szybki rozwój nowych form kanałów bezpośrednich, a więc sprzedaży za pomocą bankomatów, łączności telefonicznej, komputerowej i telewizyjnej. Rozwija się także nowy kanał pośredni z wykorzystaniem pośrednictwa firm ubezpieczeniowych tzw. bankassurance.
In the banking service market in Poland we can observe growing competition between banks. One of the competition means used by banks is the distribution of their products. In the last few years the different forms of these products distribution were dynamically developed. This development was connected with direct classical (stationary agency) and modem sales forms (sale by cashpoints - ATM, phones, computer and tv communications) as well as with indirect sale (credit agency, bank assurance). In spite of the development of different forms of distribution, its level is still straying from the level in ED and therefore we can hope for the further development of these forms of banking products' distribution. (original abstracts)
Rocznik
Strony
50--57
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Dittner B., Gostomski E., Pośrednictwo kredytowe, „Bank" 2002, nr 7-8.
- Gołdecka E., Perspektywy nowoczesnych kanałów dystrybucji w polskiej bankowości, „Bank" 2002, nr 7-8.
- Grzegorczyk W., Produkty bankowe. Rozwój i sprzedaż, Zarządzanie i Finanse, Warszawa 2001.
- Jackowicz K., Nowe kanały dystrybucji produktów bankowych a wybrane problemy zarządzania bankiem, „Bank i Kredyt" 2000, nr 1/2.
- Kowalczyk A., Oddziały z przyszłości, „Bank" 2003, nr 5.
- Kudła J., Organizacja bankowych sieci oddziałowych w Polsce, „Bank i Kredyt" 2001, nr l -2.
- Myczkowska A., Banki wirtualne jako dodatek, „Rzeczpospolita" z 24.07.2002 r.
- Myczkowska A., Dynamiczny przyrost kont internetowych, „Rzeczpospolita" z 18.10.2002 r.
- Myczkowska A., Szybki rozwój liczby kart płatniczych i bankomatów, „Rzeczpospolita" z 10.10.2002 r.
- Polasik, M., Bankowość internetowa w ocenie prezesów banków, „Bank" 2002, nr 5.
- Śliperski M., Bank assurance w Unii Europejskiej i w Polsce, Zarządzanie i Finanse, Warszawa 2001.
- Tomala P., Systemy home banking, „Bank" 2002, nr 7-8.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000056026319