PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2003 | nr 627 | 63--82
Tytuł artykułu

Orientacja controllingowa w praktyce zarządzania produktem

Warianty tytułu
Approaches to Control in Product Management
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W pracy podjęto próbę odpowiedzi na pytanie, w jakim stopniu polskie przedsiębiorstwa realizują funkcje zbliżone do modelu controllingu produktu. Przedstawiono charakterystykę produktu w świetle takich perspektyw, które dla praktyki funkcjonowania organizacji gospodarczych stanowią ważne źródło wzrostu i rozwoju. Następnie przeanalizowano funkcje zarządzania produktem w badanych przedsiębiorstwach. W dalszej części ukazano zależność między ogólną koncepcją controllingu a potrzebami wynikającymi z praktyki zarządzania produktem. W zakończeniu wskazano kierunki i perspektywy controllingu produktu
EN
Comparing model solutions with the results of empirical research, this article looks at the multi-aspectual approach to the product, product management and product control. It focuses on the product from perspectives that, for firms, constitute a significant source of growth and development. It then analyses the role of product management at the firms researched, and sets out the main factors influencing approaches to the formulation and implementation of product line policy. The article then asserts the interdependence of control, as understood in general terms, with the needs arising from product management. The article concludes with a consideration of solutions now in use that could act as a point of reference and departure for an operational and strategic product control model, and indicates how this could be used and what its prospects might be. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
63--82
Opis fizyczny
Bibliografia
  • Cheverton P. [2001], Zarządzanie kluczowymi klientami, Wydawnictwo ABC, Kraków.
  • Controlling, technologia zarządzania firmą, problemy, projekty, instrumenty, doświadczenia, perspektywy [2000], Materiały z VI Kongresu Controllingu, PROFIT, Katowice.
  • Cowell D. [1984], The Marketing of Services, William Heinemann, London.
  • Lele M.M., Karmarkar U.S. [1983], Good Product is Smart Marketing, „Harvard Business Review", November-December.
  • Piekarz H., Walas J. [1997], Zarządzanie kluczowymi czynnikami sukcesu w firmie [w:] Ewolucja zarządzania polskimi przedsiębiorstwami w latach dziewięćdziesiątych, Materiały konferencyjne, Jurata-Sopot.
  • Skonieczny J. [1997], Marketing usług przemysłowych, „Przegląd Organizacji", nr 2.
  • Testowanie opinii konsumentów [1990], pod red. S. Sudoła i J. Szymczaka, PWE, Warszawa.
  • Walas-Trębacz J. [2000], Formułowanie strategii produktu w zarządzaniu zmianą, praca doktorska, Kraków.
  • Weber J. [1999], Nowe perspektywy i instrumenty Controllingu [w:] Controlling w zarządzaniu firmą, Materiały z VI Kongresu Controllingu, PROFIT, Katowice.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000056513518

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.