PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2002 | 4 | z. 3 | 80--84
Tytuł artykułu

Integracja producentów trzody chlewnej w Polsce Północno-Wschodniej

Warianty tytułu
Integration in Pork Production in the North-East Poland
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawione zostały badania, których celem było między innymi opisanie stopnia integracji w całym procesie produkcji mięsa wieprzowego w Polsce północno-wschodniej, a także jej wpływu na przygotowanie się sektora gospodarki mięsnej do integracji z UE. Materiał empiryczny został zebrany w latach 1999-2001 metodą badań sondażowych i obserwacją uczestniczącą. Podmiotem badań byli rolnicy zrzeszeni w 5 grupach producenckich trzody chlewnej.
EN
North-eastern region of Poland is characterized by: large resources structure of pork production. It has an essentional impact on economical side of pork breeder farming. Process of transformation and adapting pork production to market requirements poceed very slowly. They encounter also many barriers. The main barrier is shortage financial resources for investments. The only choice is producers group which could be a good changes beginning, changes, which have to carry out in polish pork production. (original abstract)
Rocznik
Tom
4
Numer
Strony
80--84
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Chałupka P. (1999): Bariery rozwoju grup producenckich w Polsce. Trzoda Chlewna nr 7, 26-29.
  • Chałupka P. (2000): Produkcja żywca wieprzowego w Polsce a możliwości konkurowania na rynku Unii Europejskiej. [W:] Zmiany funkcji polskich obszarów wiejskich w kontekście przemian strukturalnych i procesów integracyjnych ze Wspólnotami Europejskimi. AR, Szczecin, 59-67.
  • Eckert R., Rój B. (1999): Efektywnie produkować i umiejętnie sprzedawać materiał rzeźny. Trzoda Chlewna nr 8-9, 17-20.
  • Grześkowiak E., Borzuta K., Strzelecki J., Lisiak D. (2001): Zmiany jakości krajowego surowca wieprzowego w porównaniu z tucznikami krajów Unii Europejskiej. Trzoda Chlewna nr 4, 41-45.
  • Knoblauch L., Lizińska W., Kisiel R. (2001): Grupy producenckie w Polsce i Unii Europejskiej. Biuletyn Naukowy nr 11, s.5-14.
  • Mirczewska Cz., Mazurek B. (1999): Oczekiwania i kierunki działań marketingowych grup producentów trzody chlewnej. Trzoda Chlewna nr 8-9, 62-63.
  • Zając G. (2001): Przykład współpracy zakładów mięsnych z producentami. Trzoda Chlewna nr 8-9, 120-121.
  • Żmija J., Kuczek L. (1999): Dynamika i bariery rozwoju grup marketingowych oraz grup producentów a zatrudnienie na wsi (na przykładzie Małopolski). [W:] Spółdzielczość w stymulowaniu rozwoju lokalnego i tworzeniu nowych miejsc pracy. Spółdzielczy Instytut Badawczy, Warszawa, 193-209.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000057342815

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.