Czasopismo
2004
|
179
|
cz. 1 Marketing - handel - konsument w globalnym społeczeństwie informacyjnym
|
199--205
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Partner Marketing in Territorial Division
Języki publikacji
Abstrakty
Autorki starają się odpowiedzieć na pytanie, czy w czasach szybko zmieniających się uwarunkowań rynkowych dotychczasowy zakres i sposób wykorzystania narzędzi marketingowych kształtuje więzi partnerskie i postawy lojalnościowe wobec gminy. Próbę oceny skuteczności realizacji założeń marketingu partnerskiego autorki oparły na wybranych wynikach badań Zakładu Badań Rynków Regionalnych Katedry Badań Rynkowych i Marketingowych AE w Katowicach. Badanie to przeprowadzone zostało na przełomie kwietnia i maja 2003 r. na próbie 130 śląskich przedsiębiorstw.
Competition of the environment, complexity and changes in the economic processes, the evolve of the representative democracy through to democracy based on the dialog create a special role of the information, communication and knowledge. Because of that there appears the need of development of communication systems in the regions/territorial divisions. The local government is concentrated on the aims and the rules of local community what leads them to be marketing orientated. They can influence both the members of local community as well as outsiders if their goals or businesses are or able to be integrated with community's aims. Integration of local investors (also those potential) can create quite stable relations, which are based on the roles and assumes of partner marketing. The basic element of this process is well prepared communication system.(original abstract)
Rocznik
Tom
Strony
199--205
Opis fizyczny
Twórcy
autor
autor
Bibliografia
- Dziemianowicz W., Mackiewicz M., Malinowska E., Misiąg W., Tomalat M., Wspieranie przedsiębiorczości przez samorząd terytorialny, Polska Fundacja Promocji i Rozwoju Małych i Średnich Przedsiębiorstw, Warszawa 2000.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000057421621