PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2004 | 179 | cz. 1 Marketing - handel - konsument w globalnym społeczeństwie informacyjnym | 235--243
Tytuł artykułu

Koszty a efekty pozyskiwania i utrzymywania nabywców

Warianty tytułu
Cost and Effects of Customer Acquisition and Reterntion
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule rozpatrzono zarówno sposoby zwiększania skłonności i możliwości dokonywania zakupów przez potencjalnych nabywców, jak i koszty, które związane są z pozyskiwaniem konsumentów i podtrzymywaniem ich lojalności. Autor zwrócił też uwagę na pośrednie i finalne efekty działań marketingowych jeżeli chodzi o skuteczność wykorzystania przez przedsiębiorstwo koncepcji marketingu .
EN
Every business is related first with customer acquisition and next with customer retention. This paper examines relationships between costs and effects in these processes. During customer acquisition firms try to increase the willingness to buy and the ability to buy. Retention is connected with activities focused on increasing customer loyalty or inertia. Acquisition and retention requires using marketing instruments at different costs and effects. In analysing above problems a category of customer value was mentioned and final model of relationships proposed. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Blattberg R. C., Managing the firm using lifetime-customer value, „Chain Store Age" 1998, No. 1.
  • Doyle P., Marketing wartości, Wydawnictwo Felberg SJA, Warszawa 2003, s. 97.
  • Frederics J.O., Slater J.M., Beyond customer satisfaction, "Management Review" 1995, No. 5, s. 29-32.
  • Guiltinan J. P., G. W. Paul, Marketing Management. Strategies and Programs, McGraw-Hill Book Company, New York 1988, s. 142-152.
  • Kotler Ph. , Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner i S-ka. Warszawa 1994, s. 35.
  • McNaughton R.B., Osbourne P., Morgan R.E., Kutwaroo G., Market orientation and firm value, "Journal of Marketing Management" 2001, No. 17, s .521-542.
  • Raport z badań „Capturing Value Through Customer Strategy", [w:] The Customer Profitability Conundrum: When to Love'em or Leave'em, Knowledge@Wharton. Strategy + business, 2002.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000057421625

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.