PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2004 | 179 | cz. 1 Marketing - handel - konsument w globalnym społeczeństwie informacyjnym | 259--264
Tytuł artykułu

Lojalni klienci jako element przewagi konkurencyjnej dystrybutorów materiałów budowlanych-wyniki badań

Autorzy
Warianty tytułu
Loyal Customers as a Factor of Competitive Advantage in Building Materials Distribution Channels - Research results
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zaprezentowano wyniki badań przeprowadzonych metodą wywiadów pogłębionych, które wskazały najbardziej skuteczne, w opinii badanych przedsiębiorców, sposoby pozyskiwania klienta na rynku materiałów budowlanych, opinie badanych na temat zachowań zadowolonych klientów i opinie na temat lojalności klientów. Zdaniem respondentów to właśnie lojalni klienci stanowią o przewadze konkurencyjnej firmy handlowej na rynku materiałów budowlanych, a stali klienci są kluczowym elementem gwarantującym sukces przedsiębiorstwa, dlatego należy otoczyć ich szczególną "opieką".
EN
The article presents few outputs of research conducted among 7 owners/managers of wholesale dealers of building materials from Małopolska and Podkarpacie voivodships. Method used in the research was in-depth interview. One of the aims of this research was to get to know the range of dealers activity, which construct customer loyalty. The research proved that managers use wide range of financial and social forms of stimulating customer behaviour. Among the factors, which most satisfy the customer are: advantageous price and customer service. The loyalty depends on customer satisfaction, and that is a result of providing his needs. These activities give chance the companies to reach competitive advantage in building materials distribution channels.(original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Kotler Ph., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner i S-ka, Warszawa 1994, s. 35.
  • Otto J., Marketing relacji, Wydawnictwo C. H. Beck, Warszawa 2001, s. 10.
  • Waśkowski Z. , Budowa lojalności względem marki na rynku dóbr przemysłowych, „Marketing i Rynek" 2001, nr 3, s. 12.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000057421849

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.