PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2004 | 179 | cz. 1 Marketing - handel - konsument w globalnym społeczeństwie informacyjnym | 265--271
Tytuł artykułu

Wymiary relacji z konsumentem na rynku usług w świetle wyzwań nowej gospodarki

Autorzy
Warianty tytułu
Dimensions of Relationships with Customers on the Market of Services in the Light of Challenges of the New Economy
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedstawiono wyniki badań, zrealizowanych na terenie województwa śląskiego, których celem było przetestowanie mierników wybranych wymiarów relacji pomiędzy przedsiębiorstwami a konsumentami. Badania ujawniły wyraźną przewagę emocji związanych z przebiegiem tych kontaktów nad cechami konsumentów oraz sposobem funkcjonowania relacji.
EN
This article presents the results of the analysis of data collected in interviews based on it sample of customers of banks, mobile telephony operators and travel agencies in Poland. He objective of the research was to identify various dimensions of the customers' relationships alb their principal service providers and to examine relationships between variables representing relationships' dimensions. The results indicate that in three analysed service sectors the factors that contribute most to the establishment of strong, durable customer relationships are effective variables, rather than demographic and socio-economic characteristics or the way liai contacts with customers are conducted. A regression model of the strength of customer relationship is developed and some practical implications for managers are presented.(original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Grönroos Ch.., From marketing mix to relationship marketing - towards a paradigm shift in marketing, „Management Decision" 1997, No. 4, s. 329.
  • Mitręga M., Miary relacji firma - klient, „Marketing w Praktyce" 2003, nr 9(67), s. 36-41.
  • Nakamura L. I., Economies and New Economy, The Invisible Hand Meets Creative Destruction, (Federal Reserve Bank of Philadelphia Review), Philadelphia 2000.
  • Nowak S., Metodologia badań społecznych, PWN, Warszawa 1985, s. 43, s. 63.
  • Sznajder A., Marketing w epoce nowej gospodarki, [w:] Z. Kędzior, Kieżel E. (red.), Konsumpcja i rynek w warunkach zmian systemowych, PWE, Warszawa 2002, s. 44-45.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000058424592

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.