PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2004 | 179 | cz. 1 Marketing - handel - konsument w globalnym społeczeństwie informacyjnym | 285--293
Tytuł artykułu

Rola badań marketingowych w programie całościowej identyfikacji

Warianty tytułu
The Role of Marketing Research in the Program of Complex Identyfication
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedstawiono znaczenie Corporate Identity (CI)- przetłumaczonej przez autorkę jako całościowa identyfikacja, dla kształtowania dobrego wizerunku przedsiębiorstwa i pomocy w zdobyciu założonej sobie pozycji rynkowej. Autorka zwróciła szczególną uwagę na rolę audytu oraz badań marketingowych, które są niezbędnymi narzędziami do opracowania prawidłowej i skutecznej strategii CI.
EN
The role of marketing research is substantial in all areas of contemporary business. Since the 80ties it has become an indispensable tool in creating corporate identity of an organization. But CI refers not only to culture, image or communication of a company, but it is widely used in sport, cultural and charity events as well. The CI programme consists of seven stages: audit, strategy, creation, organization, communication, launching and production. The first - audit - is the most important one from a researcher's and a designer's perspective. In this key-point phase the marketing research must give an answer, whether initiate the process or not and decide, which precise directions the CI consultants should follow.(original abstract)
Bibliografia
  • Baker H., Designs on marketing, „Marketing" 1996, Aug. 29, s. 28.
  • Balmer J. M. T., Corporate Branding and Connoisseurship, „Journal of General Management", Vol. 21, No. 1, s. 24-46.
  • Birkigt K. i Stadler M., Corporate Identity, Frankfurt/Main 1978, s. 26.
  • Gorman Ch., Developing an effective Corporate Indentity program, „Public Relations Journal" 1994, Vol. 50, No. 7, Aug.-Spt., s. 40.
  • Landry J. T., CI: Seek substance over style, „Harvard Business Review" 1997, Vol. 75, May-June, s. 12.
  • Miroński J., Brakujące ogniwo, czyli kształtowanie promarketingowych postaw i zachowań pracowników - koncepcja i założenia badawcze, [w:] Żabiński L., Śliwińska K. (red.), Marketing. Koncepcje, badania, zarządzanie, PWE, Warszawa 2002, s. 190-195.
  • Praca pod red. The Design Council i firmy Wolff Olins The New Guide to Identity, Gower, Aldershot 1995, s. 46.
  • van Riel C. B. M., Principles of Corporate Communication, Prentice-Hall, London 1995, s. 18.
  • Wołowik M., Sztuka identyfikacji, [w:] M. Rydel (red.), Komunikacja marketingowa, ODDK 2001, s. 83.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000058424665

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.