PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2002 | 4 | z. 3 | 126--130
Tytuł artykułu

Analiza tradycyjnych form dystrybucji artykułów rolno-spożywczych

Warianty tytułu
An Analysis of Conventional Forms of Distribution of Farming and Food Products
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem przedstawionych w artykule badań, przeprowadzonych na przełomie 2001 i 2002 roku w Bydgoszczy, było zapoznanie się ze strategią biznesu w handlu tradycyjnym (targowiska, bazary) w chwili otwierania nowych sklepów wielkopowierzchniowych. Zamierzone było uzyskanie opinii, od właścicieli lub pracowników stoisk z artykułami rolno-spożywczymi, dotyczących strategii prowadzenia biznesu oraz wpływu hipermarketów na ich działalność rynkową. Zdaniem badanych, przystępne ceny świeżego towaru oraz przyzwyczajenia konsumentów w największym stopniu wpływają na decyzje związane z zakupem asortymentu na targowisku.
EN
The aim was to find out the opinions of the owners and workers of market stalls with farming and food products, regarding their business strategies. An anonymous poll was started in Bydgoszcz in 2001. The supplies, distribution and price policy, as well as opinions as to the influence of big supermarkets on the development of business were examined. According to those who were polled, reasonable prices of fresh products and the consumers' habits most influenced the consumer's decision concerning the purchase of market products. (original abstract)
Rocznik
Tom
4
Numer
Strony
126--130
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Drelichowski L. (2001): Stan konsolidacji i logistyki agrobiznesu w otoczeniu globalnych sieci handlowych. Organizacja i Kierowanie nr 2 (104).
  • Drelichowski L., Dzieża G., Miecielska M., Sikora M. (2001): Analiza łańcuchów logistycznych agrobiznesu w perspektywie integracji z Unią Europejską. [W:] Rola agrobiznesu w rozwoju obszarów wiejskich. Szczecin.
  • Sprawozdanie SG-01 za 2001. Urząd Miasta Bydgoszcz.
  • Sznajder M., Senauer B., ASP E., Kinsey J. (1998): Zmieniający się konsument żywności. Poznań, 314.
  • Szwacka-Salamowicz J., Kos C. (1997): Marketing produktów żywnościowych. Państwowe Wydawnictwa Rolne i Leśne, Warszawa.
  • Tracy M. (1997): Polityka rolno-żywnościowa w gospodarce rynkowej, Warszawa, 94-96.
  • Praca zbiorowa pod red. L. Garbarskiego (1998): Podstawy marketingu. Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000058424745

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.