Warianty tytułu
Tourism and the Comparative Advantage Theory
Języki publikacji
Abstrakty
Artykuł poświęcono ocenie możliwości zastosowania teorii przewag komparatywnych D. Ricarda dla wyjaśnienia przyczyn międzynarodowej wymiany turystycznej. W tym celu przeanalizowano założenia teorii przewag komparatywnych w kontekście cech gospodarki turystycznej, a przede wszystkim cech podaży turystycznej. Cechą podaży turystycznej jest jej komplementarność, nieruchliwość przestrzenna i niepowtarzalność.
The article is devoted to an assessment of applying the comparative advantage theory by D. Ricard to give causes of international tourism. There is an analysis of the comparative advantage theory assumptions in the context of tourism economy features and above all, features of tourist supply. (A.Ł.)
Słowa kluczowe
Rocznik
Numer
Strony
15--28
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Bosiacki S., Kuczyński J., Dobra a usługi na rynku turystycznym, Roczniki Instytutu Handlu Wewnętrznego i Usług, 1978, z. 2 (86).
- Międzynarodowe stosunki gospodarcze, red. A. Budnikowski, E. Kawecka-Wyrzykowska, wyd. 2 zmienione, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2000.
- Giezgała J., Turystyka w gospodarce narodowej, wydanie 2 poprawione i uzupełnione, Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1977.
- Guzek M., Międzynarodowe stosunki gospodarcze. Zarys teorii i praktyki handlowej, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej, Poznań 2001.
- Konieczna-Domańska A., Biura podróży na rynku turystycznym, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1999.
- Krugman R., Obstfeld M., Międzynarodowe stosunki gospodarcze. Teoria i polityka, wyd. 2 poprawione i rozszerzone, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1993.
- Transport i spedycja w handlu zagranicznym, red. T. Szczepaniak, wydanie 2 zmienione, Polski Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2002.
- Szmatuła P., Ruch turystyczny jako element procesu dystrybucji, w: „Problemy Turystyki" 2003, nr 1-4.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000058424761