Czasopismo
2004
|
179
|
cz. 1 Marketing - handel - konsument w globalnym społeczeństwie informacyjnym
|
305--312
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Territorial Marketing in the Development Strategies of Provinces
Języki publikacji
Abstrakty
Zaprezentowano marketing terytorialny jako jedną z nowszych aplikacji marketingu. Autor omówił instrumenty marketingu mix w relacjach zachodzących między samorządem terytorialnym a społecznością lokalną (regionalną) oraz otoczeniem danej jednostki przestrzennej.
The paper shows the nature of regional marketing against the background of He territorial and municipal marketing. In the conditions of the administrative system functioning in Poland the regional marketing is defined as intentional and systematic activity of He provincial government in co-operation with commune and poviat councils. Through processes of exchange and influence it aims at the recognition, shaping and fulfilling the needs of provincial community. The further part of the paper contains the results of an analyses of the development of Polish provinces from the viewpoint of their using regional marketing instruments. The research has revealed significant differentiation between the level of using marketing tools in the development strategies worked out by regional governments.(original abstract)
Rocznik
Tom
Strony
305--312
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Kotler Ph., Levy S. J., Broadening the concept of marketing, „lournal of Marketing" Kotler Ph., A Generic Concept of Marketing, „Journal of Marketing" 1972, Vol. 36, April, s. 46.
- Komorowski J., Marketing miejski i jego znaczenie we współczesnym rozwoju miastu. „Zeszyty Naukowe AE w Poznaniu". Prace z zakresu gospodarki przestrzennej 1993, ser. I, nr 206.
- Marak J., Marketingowa strategia rozwoju gminy - koncepcja metodologiczna, [w:] Zachowania podmiotów sfery konsumpcji, Akademia Ekonomiczna w Katowicach, Katowice 1993, s. 169-171.
- Szromnik A., Marketing komunalny. Rynkowa koncepcja zarządzania gminą, „Samorząd Terytorialny" 1996, nr 3.
- Ustawa z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie województwa, DURP nr 91 z dnia 18.07.1998, z późniejszymi zmianami.
- Kotler Ph., Haider D. H., Rein I., Marketing Places, Free Press, New York 1993, s. 31.
- Meffert H., Staedtemarketing - Plicht oder Kur? Symposium „Stadtvisionen, Stadtstrategien und Staedtemarketing in der Zukunft", Muenster 1989.
- Szromnik A., Metodologiczne problemy kształtowania strategii marketingowej jednostki przestrzenno-administracyjnej, „Samorząd Terytorialny" 2002, nr 7-8.
- 1969, Vol. 38, January, s. 10-15.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000058424806