Czasopismo
2004
|
179
|
cz. 1 Marketing - handel - konsument w globalnym społeczeństwie informacyjnym
|
343--350
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Organization of Pricing Decisions in Polish Companies
Języki publikacji
Abstrakty
Przedstawiono wyniki badań, na podstawie których wskazane zostały czynniki determinujące rozwiązania organizacyjne w zakresie decyzji cenowych. Zaprezentowano też typowe rozwiązania organizacyjne dotyczące decyzji cenowych w polskich przedsiębiorstwach.
Based on quantitative research (size of sample 218) we can recognize several types of organization structure in area of pricing decisions: 1. Managing Director (or Owner) is decider and cooperates with Marketing Department and Finance Department (26% companies). 2. Managing Director (or Owner) is decider and cooperates with Marketing Department (22% companies). 3. Marketing Manager (or Sales Manager) is decider and cooperates with Marketing Department (15% companies). 4. Marketing Manager (or Sales Manager) is decider and cooperates with Marketing Department and Finance Department (7% companies). 5. Managing Director (or Owner) is decider and cooperates with Finance Department (6% companies). 6. Only Owner (4% companies). (original abstract)
Rocznik
Tom
Strony
343--350
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Atkin B., Skinner R.., How British Industry Prices, The Gresham Press, Old Woking 1976, s. 34..
- Karasiewicz G., Strategie cenowe przedsiębiorstw w gospodarce rynkowej, niepublikowana praca doktorska, Wydział Zarządzania UW, Warszawa 1994, s. 53-171.
- Simon H., Zarządzanie cenami, PWN, Warszawa 1996, s. 586.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000058761637