PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2004 | 179 | cz. 1 Marketing - handel - konsument w globalnym społeczeństwie informacyjnym | 361--367
Tytuł artykułu

Komunikacja marketingowa jako element Nowej Gospodarki

Warianty tytułu
Marketing Communication as an Element of the New Economy
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Omówiono nowe cechy komunikacji marketingowej związane z wprowadzaniem w firmach nowoczesnych technologii komunikacyjno-informatycznych, będących następstwem ekspansji gospodarki globalnej opartej na wiedzy. Stwierdzono, iż rozwiązania te będą tworzyć jakościowo nowe możliwości w procesie komunikacji marketingowej, a tym samym szanse budowania i stosowania coraz bardziej wyrafinowanych strategii przez przedsiębiorstwa.
EN
The paper treats of the marketing communication in new reality in which basic subjects of the market i.e. consumers and companies exist. In reference to the features of New Economy, special attention was paid to the role of communicative and computing technologies based on the Internet. Features of marketing communication which result from the medium itself were shown. Also, the paper gives the results of the studies concerning the advancement of the process of the Internet-development in the area of marketing communication.(original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Blythe J., Komunikacja marketingowa, PWE, Warszawa 2002, s. 307-308.
  • Dobek-Ostrowska B. (red.), Współczesne systemy komunikowania, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 1998, s. 11.
  • Domaszewicz Z., Większy VAT i dziury w sieci, „Gazeta Wyborcza", 26.09.2003.
  • Drucker P. F., Post-Capitalist Society, Harper Business, New York 1993, za: J. Woroniecki, Nowa gospodarka - ułuda czy rzeczywistość, „Ekonomista" 2002, nr 5, s. 694.
  • eEuropa+ 2003. Wspólne działania na rzecz wdrożenia społeczeństwa informacyjnego, plan działań sporządzony przez kraje kandydujące przy wsparciu Komisji Europejskiej, czerwiec 2001, www.gov.pl.com.
  • ePolska - Plan działań na rzecz społeczeństwa informacyjnego w Polsce w lalach 2001-2006, Ministerstwo Łączności, www.ml.gov.pl/epolska.
  • Guziur P., Marketing w Internecie. Strategie dla małych i dużych firm, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2001, s. 17.
  • Hartman A., Sifonis J., Kador J., E-biznes. Strategie sukcesu w gospodarce internetowej, K. E. Liber s.c., Warszawa 2001, s. XIX-XX, za: B. Gregor, Internet - nowy wymiar działalności organizacji, [w:] E. Zeman-Miszewska (red.), op. cit., s. 36-37.
  • Jung B. (red.), Media, komunikacja, biznes elektroniczny, Difin, Warszawa 2001, s. 149.
  • Kelly K., Nowe reguły nowej gospodarki, WIG-Press, Warszawa 2001, s. IX-X..
  • Kotler Ph., Kotler o marketingu. Jak kreować i opanowywać rynki, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1999, s. 29.
  • Szapiro T., Ciemniak R., Internet - nowa strategia firmy, Difin, Warszawa 1999, s. 56-58.
  • Sznajder A., Marketing wirtualny, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2002, s. 120-172.
  • Tofflerowie A. i H., Cud sklonowany, „Polityka" 2000, nr 30.
  • Wiktor J. W., Promocja. System komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem, PWN, Warszawa 2001, s. 240-254.
  • www.badanie.ae.krakow.pl/II Badanie Polskich Użytkowników Sieci Internet, z dnia 22.03.2003.
  • Żabiński L., Nowa gospodarka — nowe reguły zarządzania przedsiębiorstwami, [w:] E. Zeman-Miszewska (red.), Wykorzystanie Internetu w marketingu, AE, Katowice 2003, s. 24-25.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000060728364

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.