Czasopismo
2004
|
179
|
cz. 1 Marketing - handel - konsument w globalnym społeczeństwie informacyjnym
|
447--454
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Directions of the Internet Adaptation in Marketing Activities of NGOs
Języki publikacji
Abstrakty
Omówiono Internet jako jedną z determinant działań marketingowych organizacji non-profit. Wskazano zarówno pozytywne cechy rynku internetowego, które podnoszą walory przekazu komunikacyjnego między organizacją a otoczeniem, jak i zagrożenia (bariery) w kontaktach z klientami i społeczeństwem. Internet służąc doskonaleniu systemu komunikacji organizacji z otoczeniem, przyczynia się do wzrostu użyteczności oferty, obniżenia kosztów społecznych, sprawnego gromadzenia funduszy na działalność, a także ułatwia transmisję idei do społeczeństwa oraz sprzyja dogodnej formie procesu usługowego.
In this year Internet is the modern tool of marketing strategies of non-governmental organizations (NGOs). This paper shows how NGOs can use Internet in communications with donors, volunteers, society and other consumers. NGOs have network online for a variety of reasons: to build awareness, to facilitate training programs, to reduce costs, to raise funds, to manage information, to disseminate information and to communicate with clients.(original abstract)
Rocznik
Tom
Strony
447--454
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Chmiel M., Zachęcanie witryną, "Marketing w Praktyce" 2001, nr 10, s. 42.
- Dąbrowska J. , Gumkowska M. , Wygnański J. , Podstawowe fakty o organizacjach pozarządowych - raport z badania 2002, Stowarzyszenie Klon/Jawor, Warszawa 2002.
- Iwankiewicz-Rak B., Non-governmental organizations in social services in Poland during the transformation processes of the Polish economy, "Argumenta Oeconomica" 2001, nr 2, s. 35-45.
- Kotler Ph., Kotler o marketingu. Jak kreować i opanowywać rynki?, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1999, s. 268.
- Kupczyk A., Wiśniewski A., Ograniczenie działalności marketingowej w Internecie, "Marketing i Rynek" 2003, nr 3.
- Kwiatkowski P., Rudak I., Webclinic: testy stron www, "Marketing w Praktyce" 2000, nr 6, s. 20.
- Laszczak M., Zintegrowana komunikacja marketingowa, "Marketing i Rynek" 2001, nr 10, s. 33.
- Marketing organizacji niedochodowych. Wybrane problemy adaptacji w warunkach polskich. (Monografie i Opracowania, nr 121), AE, Wrocław 1997, s. 63.
- Srinivas H., Internet Use: NGOs in Action, http://www.gdrc.org/ngo/internet-ngos.html.
- Sznajder A., Marketing w epoce nowej gospodarki, [w:] L. Żabiński, K. Śliwińska (red.), Marketing - koncepcje, badania, zarządzanie, PWE Warszawa 2002, s. 44.
- Wiktor J. W., Teoretyczne podstawy systemu komunikacji marketingowej, "Świat Marketingu" 2002, listopad (www.swiatmarketingu.pl).
- Wlazło J., Zarządzanie marką w sieci, "Marketing w Praktyce" 2000, nr 6, s. 22.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000060728740