Czasopismo
2004
|
179
|
cz. 1 Marketing - handel - konsument w globalnym społeczeństwie informacyjnym
|
463--468
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Marketing Research on the Internet - Advantages, Limitation and Applications
Języki publikacji
Abstrakty
Rozwój nowych technologii stwarza możliwość prowadzenia zarówno ilościowych, jak i jakościowych badań marketingowych przez Internet. Autorka przedstawiła zarówno zalety jak i ograniczenia oraz zastosowania Internetu do tychże badań. Wśród rozlicznych zalet wymienione zostały m.in.: relatywnie niskie koszy badania, szybkość realizacji badania i możliwości multimedialne. Natomiast do niekorzyści prowadzenia takich badań autorka zaliczyła m.in.: niską penetrację Internetu w Polsce, słabość infrastruktury teleinformatycznej oraz bariery sprzętowe potencjalnych respondentów.
The Internet can be used in secondary and primary research. The Internet changes the quantitative and qualitative research process and offers researchers many benefits, e.g.: greater speed of delivery and receiving responses, low cost, international range and multimedia possibility. This article shows disadvantages of the marketing research on the Internet. The biggest limitation of collecting data in Internet is the number of e-mail users that is not representative of the general population.(original abstract)
Rocznik
Tom
Strony
463--468
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Bajdak A. (red.), Internet w marketingu, PWE, Warszawa 2003, s. 81.
- Borys Ł., Presz K. , Ankiety internetowe w badaniach marketingowych, „Marketing w Praktyce" 2003, nr 7(65), s. 26-29.
- Gregor B., Stawiszyriski M., e-Commerce, Oficyna Wydawnicza Brania, Bydgoszcz-Łódź 2002, s. 16-26.
- Grossnickle J., Raskin O., The Handbook of Online Marketing Research, McGraw-Hill, New York 2001, s. 127.
- Nikodemska-Wołowik A. M., Jakościowe badania marketingowe w Internecie - uzasadniony sceptycyzm, [w:] L. Żabiński, K. Śliwińska (red.), Marketing. Koncepcje, badania, zarządzanie, PWE, Warszawa 2002, s. 162-167.
- Presz K., Badania jakościowe przez Internet, „Marketing w Praktyce" 2003, nr 6(64), s. 49.
- Sojkin B., P. Ratajczyk, Badania marketingowe przy wykorzystaniu Internetu, [w:] E. Zeman-Miszewska (red.), Wykorzystanie Internetu w marketingu, Centrum Badań i Ekspertyz Akademii Ekonomicznej wKatowicach, Katowice 2003, s. 353.
- Tarkowski A., Badacze na tropie internautów „Brief"2001, nr 2(18), s. 66-67.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000060728808