PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2004 | 179 | cz. 1 Marketing - handel - konsument w globalnym społeczeństwie informacyjnym | 495--501
Tytuł artykułu

Marketingowe bazy danych a programy lojalnościowe

Autorzy
Warianty tytułu
Database Marketing and Loyality Programms
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Opisano czym jest program lojalnościowy i pokrótce scharakteryzowano jego funkcjonowanie. Ponadto autor zastanawia się , czy na podstawie marketingowych baz danych możliwe jest zbudowanie skutecznego programu lojalnościowego oraz skuteczne funkcjonowanie na rynku.
EN
How important in modern marketing are databases? In 21 century direct marketing becomes more and more important factor. Marketers use different forms and mediums of direct marketing for creating a new value for customers. Database marketing use information about clients for closer communication between firms and clients. Right database marketing is well situated in firm's marketing information system (MIS). From MIS is close to different databases with customers being behavior data and closer to set up loyalty programs for value customers. But the success of loyalty program depends on different techniques of marketing. Database marketing is only one of various factors which can be use to set up good relation with our clients.(original abstract)
Twórcy
autor
Bibliografia
  • Bujnowicz M., Jak zbudować bazę danych, „Życie Handlowe" 2000, wrzesień.
  • Czuba T., Skurczyński M., Zintegrowane bazy danych klienta, [w:] M. Rydel (red.), Komunikacja marketingowa, ODDK, Gdańsk 2001.
  • Kaczmarczyk S., Badania marketingowe. Metody i techniki, PWE, Warszawa 1991, s. 28.
  • Kędzior Z., Karcz K., Badania marketingowe w praktyce, PWE, Warszawa 1997, s. 16.
  • Kotler Ph., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner i Spółka, Warszawa 1994, s. 115.
  • Lebiecki M., Era interfejsów, „Modern Marketing" 2000, No. 11.
  • Linton I., Database Marketing, Pitman Publishing, London 1995.
  • McCorkell G., Direct and Database Marketing, Kogan Page Lid, London 1998, s. 90.
  • Szuman-Dobska M., Dobski P., Marketing bezpośredni, INFOR, Warszawa 1999, s. 17.
  • Thomas M.J.(red.), Podręcznik marketingu, PWN, Warszawa 1999.
  • Trojanowski M., Marketing bezpośredni - nie tylko jednorazowa akcja, „Biuletyn 8MB" 1999, listopad.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000060866514

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.