Czasopismo
2004
|
nr 1046 Szanse i zagrożenia rynkowe przedsiębiorstw polskich w kontekście procesów integracyjnych
|
105--110
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Selected Market Trends and their Impact on Polish Brands
Języki publikacji
Abstrakty
Opisano zjawiska, które świadczą o tym, że obecnie marki globalne nie mają monopolu na zainteresowanie ze strony konsumentów. Rynek jest na tyle pojemny, że znajdzie się na nim miejsce także dla marek mniej znanych, lokalnych, także marek polskich.
The article pays attention to present market trends which influence some groups of consumers and make them less interested in global brands. These trends make an opportunity for local and polish brands as well. In dynamic environment the main company's ability is to forecast future market trends and to react on them. (original abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Numer
Strony
105--110
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- [1] Bogunia-Borowska M., Śleboda M., Globalizacja i konsumpcja. Dwa dylematy współczesności, Universitas, Kraków 2003.
- [2] Cova B., Cova V., Tribal Marketing: The Tribalisation of Society and its Impact on the Conduct of Marketing, www.visionarymarketing.com
- [3] Domański T., Globalizacja marki - nowe wyzwania marketingowe, "Marketing i Rynek"2001,nr 1.
- [4] Holt D.B., What Becomes an Icon Most, "Harvard Business Review" 2003, nr 3.
- [5] Holt D.B., Quelch J.A., Taylor E.L., How Global Brands Compete, "Harvard Business Review" 2004, nr 9.
- [6] Klein N., No Logo, Flamingo, London 2001.
- [7] Onkvisit S., Shaw J.J., International Marketing. Analysis and Strategy, Prentice Hall, New Jersey 1997.
- [8] Sęk E., Marketing nostalgii, "Marketing w Praktyce" 2004, nr 6.
- [9] Taylor J., Tribes, Brands and the Fate of Consumer Marketing, "Consumer Insight", Spring 2004.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000061766601