PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2004 | nr 1046 Szanse i zagrożenia rynkowe przedsiębiorstw polskich w kontekście procesów integracyjnych | 77--86
Tytuł artykułu

Koncentracja rynkowa przedsiębiorstw handlu detalicznego w Polsce

Warianty tytułu
Market Concentration of Retail Trade Companies in Poland
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedstawiono pojęcie i formy koncentracji rynkowej. Omówiono rozwój potencjału organizacyjno-technicznego nowoczesnych form dystrybucji. Na końcu zamieszczono ocenę koncentracji rynkowej przedsiębiorstw handlowych.
EN
The article aims at presenting the state of concentration of retail trade in the segment of fast moving consumer goods (FMCE). Analysed was the organizational and technological concentrations of the large floor surface shops i.e., hypermarkets, supermarkets, discount store arranged in foreign trade networks. Attention was paid to the concentration of Polish companies with the predominance of domestic capital. Confirmed was the thesis, that with the increase of strong foreign networks expansion, strengthening and acceleration of the concentration and integration process of retail and wholesale units, was the chance for domestic companies to stay on the market. The development of traditional distribution channels was presented. Their share in sales systematically falls but according to the forecasts of organizational and technological concentration development over 50% of trade turnover will be realized by the domestic integrated and franchised retail networks functioning mainly locally. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • [1] Domański T., Strategie marketingowe dużych sieci handlowych. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa-Łódź 2001.
  • [2] Dyskont z gotówką. "Handel" z 9 czerwca 2004.
  • [3] Dziesiąta odsłona - 50 największych firm handlowych w Polsce w 2003 r., "Handel" z 9 czerwca 2004.
  • [4] Koncentracja w handlu a współpraca producentów i dystrybutorów, red. M. Strużycki, IRWiK, Warszawa 2000.
  • [5] Mato atrakcyjna Polska, "Handel" z 6 sierpnia 2003.
  • [6] Mikusińska-Ozdobińska B., TOP 15 po raz drugi, "Handel" z 12 maja 2004.
  • [7] Pilarczyk B., Sławińska M., Mruk H., Strategie marketingowe przedsiębiorstw handlowych, PWE, Warszawa 2001.
  • [8] Pokorska B., Maleszyk E., Koncentracja i integracja w handlu wewnętrznym, PWE, Warszawa 2002.
  • [9] Przed koncentracją, "Handel" z 12 maja 2004.
  • [10] Sklepy w liczbach, "Życie Handlowe" 2004, nr 116.
  • [l1] Weiss M., Największy region, "Handel" z 9 lipca 2003.
  • [12] Zachodni wiatr, "Handel" z 31 stycznia 2003.
  • [13] Zamiana miejsc, "Handel" z 22 stycznia 2003.
  • [14] Z hipermarketami w tle, "Handel" z 19 lutego 2003.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000061766615

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.