PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2004 | nr 1044 Nowoczesne technologie informacyjne w zarządzaniu | 274--284
Tytuł artykułu

Zagadnienia partnerstwa w business process reengineering

Warianty tytułu
Partnership Issues in Business Process Reengineering
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Podstawowymi przesłankami powstania koncepcji partnerstwa i BPR są: dynamika i ciągłość zmian, nasilającą się konkurencja oraz wzrost znaczenia klienta. Podobieństwa i różnice między reengineeringiem a partnerstwem dostrzega się w sposobie traktowania klienta, struktury organizacyjnej, pracy i technologii. Podstawowym elementem charakterystycznym zarówno dla partnerstwa, jak i reengineeringu jest oddanie głównej roli klientowi. Natomiast podstawową różnicę stanowi podejście do przeprojektowania organizacji. (abstrakt oryginalny)
EN
The following factors have given rise to the partnership concept and BPR: the dynamics and continuity oí changes, growing competition and rising importance of the customer. Similarities and differences between reengineering and partnership can be observed in an approach to the customer, organisational structure, work and technology. Priority given to the customer is the main common element of partnership and reengineering. The principal difference between the two is an approach to redesigning the organisation. (original abstract)
Bibliografia
  • Hammer M. (1996), Beyond Reengineering, Harper Collins Publishing, New York, [za:] Krzos G. (2002), Kompleksowe doskonalenie procesów, a nie funkcji w przedsiębiorstwie, [w:] Metody zarządzania przedsiębiorstwem w przestrzeni marketingowej, red. R. Krupski, AE, Wrocław.
  • Hammer M. (1999), Reinżynieria i jej następstwa. Jak organizacje skoncentrowane na procesach zmieniaj naszą pracę i nasze życie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Hammer M., Champy J. (1994), Reengineering the Corporation - Manifesto for Business Revolution, Nicholas Brealcy Publishing, London.
  • Hammer M., Champy J. (1996), Reengineering w przedsiębiorstwie, Neumann Management Institute, Warszawa.
  • Krzos G. (2001a), Wyznaczniki i kategorie koncepcji BPR, [w:] Organizacja i zarządzanie. Podstawy wiedzy menedżerskiej, red. M. Przybyła, AE, Wrocław.
  • Krzos G. (2001b), Reengineering jako źródło innowacji i zmian w zarządzaniu przedsiębiorstwem początku XXI wieku, [w:] Zarządzanie i informatyka na początku XX! wieku, red. M.W. Kopertyńska, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej nr 898, AE, Wrocław.
  • Kupczyk A., Korolewska-Mróz H., Czerwonka M. (1998), Radykalne zmiany w firmie od reengineeringu do organizacji uczącej się, Wydawnictwo Prawno-Ekonomiczne INFOR, Warszawa.
  • Manganelli R.L., Klein M.M. (1994), The Reengineering Handbook -A Step by Step. Guide to Business Transformation, AMACOM, New York.
  • Purnham J.B. (1994), Integrative Facilities Management, Irwin, London.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000063096353

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.