Czasopismo
2004
|
179
|
cz. 1 Marketing - handel - konsument w globalnym społeczeństwie informacyjnym
|
503--509
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Data Mining Applications in Marketing Research
Języki publikacji
Abstrakty
Omówiono obszary zastosowań data mining (in. database marketing) czyli marketingu opartego na hurtowniach danych. Obszary data mining omówione przez autora to: analiza rentowności klienta (customer profability), pozyskiwanie klietów (customer acquisition), sprzedaż krzyżowa (cross-selling), badania przyczyn nielojalności klientów (churn analysis), badania segmentacyjne, analiza koszykowa (market basket analysis) oraz w analizie danych kwestionariuszowych.
The purpose of this article is to describe data mining applications in marketing research. The author outlined shortly main CRM areas: customer acquisition, customer profitability, churn analysis and cross-selling. He also focused on segmentation research, market basket analysis and analysis of questionnaire data with CHAID algorithm.(original abstract)
Rocznik
Tom
Strony
503--509
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Berson A., Smith S., Thearling K., Building Data Mining Applications for CRM, McGraw-Hill, USA 2000.
- Lejeune M.A.P.M., Measuring the impact of data mining on churn management, „Internet Research: Electronic Networking Applications and Policy" 2001, Vol. 11, No. 5.
- Łapczyński M., Wprowadzenie do data mining, „Zeszyty Naukowe AE w Krakowie" (w druku).
- Łapczyński M., Analiza porównawcza tabel kontyngencji i metody CHAID, „Zeszyty Naukowe AE w Krakowie" (w druku).
- Peaock R. P., Data Mining in Marketing: Port l, „Marketing Management" 1998, winter.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000063097034