Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Internationalisation of the Polish Retail Sector in the Context of Globalisation
Języki publikacji
Abstrakty
Przedstawiono stopień zaangażowania największych europejskich grup handlowych w proces penetracji rynku polskiego (blisko 1/3 z 50 największych europejskich detalistów jest już obecna w Polsce). Omówiono wybrane uwarunkowania internacjonalizacji polskiego handlu, uwarunkowania strukturalne - rozdrobnienie i niedoinwestowanie polskiego handlu detalicznego. Na koniec autor zaprezentował internacjonalizację polskiego handlu na tle krajów Europy Środkowej (Węgry, Czechy i Słowacja) oraz omówił strategie zagranicznych sieci handlowych.
The aim of this article is to analyze the degree of penetration of the Polish Retail Sector by the biggest European retailers. The author is showing the process of the internationalisation of the Polish Retail Sector as a part of the process of globalisation. This analysis is conducted separately for the group of foreign hypermarkets, supermarkets and discount stores operating in Poland. Polish Retail Sector is seen as the most competitive one in Europe with a presence of 16 biggest European retailer operating here.(original abstract)
Rocznik
Tom
Strony
31--39
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Cal, "Mai piac", "Handel" 2001, nr 8, s. 21.
- Domański T., L'internationalisation de la distribution en Pologne, [w:] E. Colla (ed.), Marketing et management commer, s. ciai, Vuibert, Paris 2003, s. 175-199. s. 21.
- Domański T., The development of the Retail Sector in Poland since 1990, [w:] H. J. Stüting, W. Dorow, F. Claassen, S. Błażejewski (ed.), Change Management in Transition Economies, Palgrave Macmillan, London 2003, s. 189-202.
- Kłosiewicz-Górecka U., Rok 2000 w detalu, "Handel" 2001, nr 9, s. 24-25.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000063121899