PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2004 | 179 | cz. 2 Marketing - handel - konsument w globalnym społeczeństwie informacyjnym | 69--75
Tytuł artykułu

Czy marka handlowa może być marką?

Autorzy
Warianty tytułu
Can a Trade Brand be a Brand?
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł poświęcono rozważaniom, czy marka handlowa, wprowadzana przez sieci detaliczne może pełnić funkcje marki (m.in. funkcję wyróżniającą, transformacyjną, symboliczną, redukującą ryzyko). Sieci detaliczne wprowadzają własne marki głównie ze względów ekonomicznych, chęci wyróżnienia się wśród konkurencji, chęci poszerzenia oferty sklepu oraz budowania lojalności nabywców wobec sklepów. Autor nie ma wątpliwości co do tego, iż marki handlowe odrywają kluczową rolę w odnoszeniu sukcesów przez wielu detalistów.
EN
Store brands are in many respects different from national brands. They come in different varieties - as banner brands, corporate brands, private label or so-called counter-brands. The problem is, that not every one of them meets all the requirements of the brand - some functions performed by manufacturers' brands are beyond the scope of store brands. Nevertheless, they play a major role in the success of many retailers.(original abstract)
Twórcy
autor
Bibliografia
  • Burt S., Davis S., Follow my leader? Lookalike retailer brands in non-manufacturer-dominated product markets in the UK, "The International Review of Retail, Distribution and Consumer Research" 1999, kwiecień.
  • Corstjens M., Lal R., Building store loyalty through store brands, "Journal of Marketing Research" 2000, sierpień.
  • de Chernatony L., From Brand Vision to Brand Evaluation - Strategically Building and Sustaining Brands, Butterworth Heinemann, Oxford 2002, s. 99-108.
  • de Chernatony L., Mc Donald M., Creating Powerful Brands, Butterworth Heinemann, Oxford 1994, s. 27-28, 182-183, 189-190.
  • Domański T., Strategie rozwoju marek handlowych, "Marketing i Rynek" 2001, nr 9-10; J. Maślanek, Tik-Tak, Zik-Zak, "Polityka", 20.04.2002.
  • Dunne D., Narasimhan C., The new appeal of private labels, "Harvard Business Review" 1999, maj/czerwiec.
  • Hart S., Murphy J. (red.), Brands - The New Wealth Creators, Macmillan Business, Houndmills 1998, s. 189-191.
  • Kapferer J. N., Strategie Brand Management - New Approaches to Creating and Evaluating Brand Equity, Kogan Page, London 1995, s. 128-129.
  • Murphy J. M., Brand Strategy, Director Books, Cambridge 1990, s. 61-64, 67-68.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000063889848

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.