Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
The Categories of Crisis Occurrences of Organizations
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule wyróżniono wśród zjawisk kryzysowych w organizacji dwa specyficzne jej stany, nazwane sytuacją kryzysową i kryzysem organizacji. Jednocześnie zdefiniowanie tych stanów w taki sposób, aby poziom ich natężenia dał się mierzyć, pozwoliło wyróżnić cztery szczegółowe kategorie zjawisk kryzysowych - sytuację kryzysową o niskim i wysokim natężeniu oraz kryzys płytki i głęboki. Przyjmując określoną procedurę postępowania, stany te będzie można określać w praktyce działalności organizacji. Znajomość zaistniałego stanu i szczegółowych czynników go określających pozwoli następnie przyjmować sposoby przezwyciężania zjawisk kryzysowych organizacji.
A need of such interpretation the crisis occurrences of an organization in order they were a base of their detection and overcoming were justified. The terms crisis and crisis situation of an organization were defined and explained. The categories of crisis occurrences of an organization were itemized and characterized. (original abstract)
Rocznik
Strony
25--30
Opis fizyczny
Twórcy
autor
autor
Bibliografia
- Höhn R. (1974), Das Unternehmensführung ist Krisenmanagement, [w:] „Blick durch die Wirtschaft", 11.02.1974.
- Joyce P. (1999), Strategic Management for the Public Services, Open University Press, Buckingham- Philadelphia.
- Kral Z., Zabłocka-Kluczka A. (2003), O istocie zjawisk kryzysowych organizacji, [w:] Zachowania organizacji wobec zjawisk kryzysowych, pod red. J. Skalik, Cornetis, Wrocław.
- Krystek U. (1987), Unternehmungskrisen. Beschriebung, Vermeidung und Bewältigung Überlebenskrisischer Prozesse in Unternehmungen, Gabler GmbH, Wiesbaden.
- Zabłocka-Kluczka A. (2002), Wykrywanie i przezwyciężanie zjawisk kryzysowych organizacji, (rozprawa doktorska), Raport Instytutu Organizacji i Zarządzania PWr serii PRE nr 57, Wrocław.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000064095755