PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2004 | nr 1054 Zmiana warunkiem sukcesu : organizacja a kryzys | 31--39
Tytuł artykułu

Zarządzanie bez celów strategicznych

Autorzy
Warianty tytułu
Management without Strategic Goals
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule zaproponowano, aby sztywne cele strategiczne zastąpić elastycznym wykorzystywaniem okazji. W zmiennych warunkach otoczenia cele nadal stanowią podstawę zarządzania, ale tylko te o mniejszym zasięgu czasowo-przestrzennym, czyli taktyczne i operacyjne. Zasugerowano także przyjęcie następującej definicji strategii: strategia to zdefiniowane pomysły dotyczące innowacji wartości, zdefiniowane okazje, które trzeba wykorzystać, oraz zdefiniowane redundancje zasobów i kompetencji, które trzeba tworzyć ze względu na szanse i zagrożenia.
EN
This article proves that strategic goals unnecessarily stiffen enterprise action in the conditions of increasing environment turbulence. The essence of contemporary companies strategy should be: the policy of taking advantages of chances, creating and taking advantages of resources redundancy, especially informational and relational ones. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Bettis R.A., Prahalad C.K., The Dominant Logic: Retrospective and Extension, „Strategic Management Journal", vol.16.
  • Eisenhardt K.M., Sull D.N. (2001), Strategy as Simple Rules, „Harvard Business Review", January.
  • Hayes R.H. (1997), Strategische Planung in einer instabilen Welt, „Neue Zuercher Zeitung" nr 171.
  • Idenburg J.P. (1993), Four Style of Strategy Development, „Long Range Planning" nr 6.
  • Krupski R. (1999), Teoria chaosu a zarządzanie, „Organizacja i Kierowanie" nr 2 (96).
  • Krupski R. (2004), Ewolucja poglądów na treść i rolę strategii przedsiębiorstwa, [w:] Krytyczna analiza szkół i kierunków zarządzania strategicznego. Nowe koncepcje zarządzania, red. R. Krupski, WWSZiP, Wałbrzych.
  • Obłój K. (2002), Tworzywo skutecznych strategii, PWE, Warszawa.
  • Obłój K. (red.), (2003), Dominująca logika firmy. Strategie polskich liderów, WSPiZ, Warszawa.
  • Siedlecka U. (2001), Prognozowanie gospodarcze, [w:] Zarządzanie strategiczne. Koncepcje. Metody, red. R. Krupski, AE, Wrocław.
  • Skat-Rordam P. (2001), Zmiany decyzji strategicznych. Wykorzystywanie okazji rynkowych do rozwoju przedsiębiorstwa, PWN, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000064223102

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.