PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2004 | 179 | cz. 2 Marketing - handel - konsument w globalnym społeczeństwie informacyjnym | 165--170
Tytuł artykułu

Konsument we współczesnym świecie

Autorzy
Warianty tytułu
Consumer in the Contemporary World
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem publikacji jest próba identyfikacji dynamicznych zmian otoczenia rynkowego, w którym funkcjonuje konsument i ich skutków ujawniających się w obszarze jego zachowań. Autorka zwraca uwagę, iż funkcjonowanie konsumenta w gospodarce rynkowej opartej na swobodzie wyboru i wolnej konkurencji sprawia, iż jest on coraz bardziej wymagający. Stąd przedsiębiorstwa zabiegające o klientów powinny dążyć do utrzymywania prawidłowych więzi ze swoimi klientami w imię coraz popularniejszego clientingu.
EN
The paper deals with some factors forming behavior of present consumer. Among of them the author indicates: the processes of globalization; fate factors, such as wars, epidemics; processes of imitation; processes of distinguishing oneself; consumer's protection and clienting. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Bywalec C., ,,Nowa konsumpcja" - Klucz do rozwoju, "Nowe Życie Gospodarcze"
  • Gajewski S., Zachowanie się konsumenta a współczesny marketing, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 1994, s. 107.
  • Geffroy E. K., Clienting, Wydawnictwo Placet, Warszawa 1996.
  • http://www.ppw.com.pl/wykresy/20000712_polacy_a_unia/05.jpg.
  • Kieżel E. (red.), Rynkowe zachowania konsumentów, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice 1999, s. 180.
  • Mazurek-Łopacińska K., Globalizacja w aspekcie wpływu na zachowania konsumenckie, "Marketing i Rynek" 2001, nr 3, s. 10.
  • Niestrój R. , Zarządzanie marketingiem. Aspekty strategiczne, PWN, Warszawa 1996, 2003, nr 13, s. 17.
  • Polskie gospodarstwa domowe w perspektywie integracji z Unią Europejską, Wydawnictwo SGGW, Warszawa 1999, s. 149-150.
  • Pszczółkowska D., Konsument pierwszy w Unii, "Rzeczpospolita", 14.03.2001 r.
  • s. 71-74.
  • Światowy G., Ochrona konsumenta w procesie urynkowienia gospodarki polskiej i jej integracji z Unią Europejską, [w:] K. Gutkowska, I. Ozimek (red.), Socjoekonomiczna i prawna sytuacja konsumentów w Polsce w obliczu integracji z Unią Europejską, materiały konferencyjne, Wydawnictwo SGGW, Warszawa 1998, s. 128-129.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000065972622

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.