Czasopismo
2004
|
179
|
cz. 2 Marketing - handel - konsument w globalnym społeczeństwie informacyjnym
|
189--194
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
The Role of Symbols in Consumer Behaviour in View of the New Economy Challenges
Języki publikacji
Abstrakty
Autorka zauważa, iż Nowa Gospodarka powoduje zmianę struktury produktów, zmianę sposobów komunikowania się i zdobywania informacji, a także zmianę kanałów dystrybucji produktów i usług. Jednak podstawowe znaczenia, które są przekazywane przez produkty, nie ulegają zmianom, gdyż symbole, o których mowa w tym artykule, trwają jako istotny element kultury oraz mają wpływ na nasze symboliczne zachowania (np. obdarowywanie się prezentami z różnych okazji).
The efficient communication between the enterprise and its environment made through the product consists in the proper use of symbols and their transfer to the product image and its attributes. Structural changes, which have occurred in the business activity due to the implementation of modern technologies in the field of communication and data processing on a wider scale, also resulted in other changes regarding mentality and perception of the world by the information society. The New Economy challenges, for example wide and fast access to information or new media of mass communication, pose doubts and questions: does the New Economy gives birth to a New Consumer? Does the existence of new media change functioning of traditional symbols diametrically? (original abstract)
Rocznik
Tom
Strony
189--194
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Belk R. W., Gift giving behavior, "Research Marketing" 1979, Vol. 2, s. 96.
- Crane D. , Reward systems in Art, Science and Religion, "The Production of Culture" 1976, s. 57-72.
- Hirschman E. C., The creation of product symbolism, "Advances in Consumer Research 1986, Vol. 13, s. 327-331.
- Hofstede G., Kultury i organizacje, PWE, Warszawa 2000, s. 43.
- Kozerski K., Dochodowe e-Boże Narodzenie, http://www.cxo.pl/news/49202.html.
- Lévi-Strauss C., Das wilde Denken, Frankfurt am Main 1968. Levy S. J., Symbols for sale, "Harvard Business Review" 1959, No. 37, s. 117-124.
- Mauss M., Die Gabe, Suhrkamp Verlag, Frankfurt am Main 1954.
- Schwartz B., Social psychology of the gift, "American Journal of Sociology" 1967, No. 73, s. 1-11.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000065972626