PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2004 | nr 1054 Zmiana warunkiem sukcesu : organizacja a kryzys | 147--154
Tytuł artykułu

Badanie ciągłości możliwości wystąpienia kryzysu w organizacji

Warianty tytułu
The Investigation of Continuity of Crisis Occurrence in an Organization
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule omówiono pojęcie kryzysu organizacji oraz rozróżniono przyczyny zjawiska kryzysu. Następnie rozpatrzono ciągłość możliwości wystąpienia kryzysu w organizacji, przy założeniu, że kryzys stanowi odmianę funkcji, która może zadziałać na organizację. Zdaniem autora, wielość przyczyn wystąpienia kryzysu jest nieograniczona i to skłania do zaakceptowania założonej tezy o „ciągłości funkcji kryzysu”.
EN
The aim of this paper is to give an answer concerning the danger of crisis occurrence in all phases the organization history and evolution. One of the problem concerns the question if there exist a moment or period in the organization evolution that the possibility of crisis don't exist at all. From the results of performed surrey research follows, that the phenomenon of crisis can sometimes - in the opinion of survived persons - be permanent. From the other side some rather cases of organizations are to be mentioned, which are robust against crisis situations. The question arises if such opinion suggest that the crisis function is not of permanent character of it this opinion is a consequence of disdain the crisis features. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Kryński H.E. (1974), Matematyka dla ekonomistów, PWN, Warszawa.
  • News Coverage of Business Crises During (2001), „The Institute for Crisis Management", vol. 11, nr 1, http://crisisexperts.com/.
  • Słownik wyrazów obcych (2000), Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Urbanowska-Sojkin E. (1999), Zarządzanie przedsiębiorstwem. Od kryzysu do sukcesu, Wydawnictwo AE, Poznań.
  • Waszkiewicz J. (1997), Jak Polak z Polakiem? Szkice o kulturze negocjowania, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa-Wrocław.
  • Wawrzyniak B. (1984), Zarządzanie w kryzysie. Koncepcje. Badania. Propozycje, PWE, Warszawa.
  • Zelek A. (2002), Źródła i objawy kryzysów przedsiębiorstw - raport z badań, [w:] Praktyka zarządzania kryzysem w przedsiębiorstwie, red. B. Kozyra, A. Zelek, Wydawnictwo Zachodniopomorskiej Szkoły Biznesu, Szczecin.
  • Zimniewicz K. (1990), Nauka o organizacji i zarządzaniu, PWN, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000066758973

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.