PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2004 | 2 | nr 1043 Konkurencyjność regionów i przedsiębiorstw | 60--67
Tytuł artykułu

Wpływ procesów globalizacji na konkurencyjność międzynarodową przedsiębiorstwa

Warianty tytułu
The Influence of Globalistion Processes on International Competitiveness of an Enterprise
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W opracowaniu poddano analizie wpływ procesów globalizacji na konkurencyjność międzynarodową przedsiębiorstwa. Zestawiono cechy charakterystyczne globalizacji oraz ich wpływ na funkcjonowanie i konkurencyjność przedsiębiorstwa. Podjęto również problematykę stymulującej roli działań prowadzonych w ramach marketingu międzynarodowego.(streszcz.oryg.)
EN
The progressing globalisation processes result in many changes in the functioning of the world economy, particular national economies, as well as enterprises. Such processes bring about both advantages and threats for further development that is why they require adjustment towards changing outside conditions. In the hereby study the influence of globalisation processes on international competitiveness of an enterprise was analysed. The paper also discusses the issues of the stimulating role of activities conducted within the framework of international marketing. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Adamkiewicz H.G., Produktywność jako czynnik wzrostu konkurencyjności polskich przedsiębiorstw w perspektywie integracji z Unią Europejską, [w:] Strategie wzrostu produktywności firmy, red. A. Stabryła, Wyd. AE w Krakowie, Kraków 2000.
  • Biznes międzynarodowy - obszary decyzji strategicznych, red. M.K. Nowa-kowski, Wyd. Key Тех, Warszawa 2000.
  • Douglas S.P., Craig C.S, Configurai Advantage in Global Market, „Journal of International Marketing", 8, 1/ 2000.
  • Globalizacja. Mechanizmy i wyzwania, red. B. Liberska, PWE, Warszawa 2002.
  • Porter M.E., Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów, PWE, Warszawa 1998.
  • Stonehouse G. i in., Globalizacja, strategia i zarządzanie, Feiberg S JA, Warszawa 2001.
  • Smid W., Marketing pod presją globalizacji, Placet, Warszawa 2002.
  • Terpstra V., International Marketing, The Dryden Press, Chicago 1985.
  • Yip G.S., Strategia globalna. Światowa przewaga konkurencyjna, PWE, Warszawa 1996.
  • Zajączkowska-Jakimiak S., Wiedza i technologia w erze globalizacji, [w:] Globalizacja. Mechanizmy i wyzwania, red. B. Liberska, PWE, Warszawa 2002.
  • Zorska A., Ku globalizacjil Przemiany w korporacjach transnarodowych i w gospodarce światowej, PWN, Warszawa 1998.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000066837075

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.