PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2004 | 2 | nr 1043 Konkurencyjność regionów i przedsiębiorstw | 204--218
Tytuł artykułu

Marketing relacji jako sposób na podniesienie konkurencyjności przedsiębiorstw usługowych

Warianty tytułu
Relationship Marketing as the Way for Service Enterprises Competitiveness Improvement
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawiono istotę oraz główne komponenty koncepcji marketingu relacji, a także zasoby strategiczne niezbędne do realizowania działań z zakresu marketingu relacji na gruncie przedsiębiorstwa usługowego.
EN
The paper presents the essence and main components of the relationship marketing concept. The fundamental, strategic resources required in the process of this strategy practical implementation and their influence on service enterprises have also been described. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Bosiacki S., Sikora J., Podstawy marketingu w turystyce i rekreacji, Wydawnictwo Akademii Wychowania Fizycznego im. Eugeniusza Piaseckiego, Poznań 1999.
  • Bryndza J., Łukasik-Makowska B., Owczarzy A., Pijanowski M., Technologie CRM (Customer Relationship Management) w środowisku bankowym, [w:] Nowoczesne technologie informacyjne w zarządzaniu, red. E. Niedzielska, AE, Wrocław 2001.
  • Burnett K., Relacje z kluczowymi klientami. Analiza i zarządzanie, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2002.
  • Cheverton P., Zarządzanie kluczowymi klientami, Dom Wydawniczy ABC Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2001.
  • Fonfara K., Marketing partnerski na rynku przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 1999. [6] Gordon I. H., Relacje z klientem, Marketing partnerski, PWE, Warszawa 2001.
  • Grönroosa Ch., From Marketing mix to Relationship Marketing - towards a Paradigm Shift in Marketing, „Management Decision" 1997 nr 4.
  • Kotler P., Armstrong G., Saunders J., Wong V., Marketing. Podręcznik europejski, PWE, Warszawa 2002.
  • Otto J., Marketing relacji. Koncepcja i stosowanie, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2001.
  • Przybyłowski K., Hartley S., Kevin R., Rudelius W., Marketing, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 1998.
  • Simon A.R., Shaffer S.L., Hurtownie danych i systemy informacji gospodarczej, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2002.
  • Stanusch M., Wpływ kultury organizacyjnej na wdrożenie systemu CRM, strona internetowa www.crmexpert.pl.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000067742001

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.