Warianty tytułu
An Influence of Marketing Communication on the Quality of the Services Perceived by the Foreign Language School Learners
Języki publikacji
Abstrakty
Celem artykułu jest zbadanie znaczenia i wpływu działań związanych z komunikacją marketingową na kształtowanie jakości w usługach edukacyjnych. W artykule zaprezentowano zarówno zagadnienia teoretyczne jak i wyniki badań empirycznych. Badania przeprowadzono w formie wywiadów z dyrektorami oraz ankiet wśród słuchaczy i lektorów szkół nauczania języków obcych.
The article presents the results of the researches carried out in the foreign language schools by the author. The researches prove that there exists an influence of marketing communication on a range of aspects connected with the quality of services offered by the foreign language schools. An influence backwards has also been observed. The quality of services relates to communication. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
13--27
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- 1. Grönroos Ch. (1984), A Service Quality Model and its Marketing Implications, "European Journal of Marketing", vol.18(4).
- 2. Grönroos Ch. (1990), Service Management and Marketing: Managing the Moment of Truth in Service Competition, Lexington Books, Toronto.
- 3. Oliver R.L. (1980), A Cognitive Model of the Antecedens and Consequences of Satisfaction Decisions, "Journal of Marketing Research", 17 November.
- 4. Parasuraman A., Zeithaml V.A., Berry L.L. (1985), A Conceptual Model of Service Quality and Its Implications for Future Research, "Journal of Marketing", vol.49 (Fall).
- 5. Tse D.K., Wilton P.C. (1988), Models of Consumer Satisfaction Formation: An Extension, "Journal of Marketing Research", 25 May.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000068089123