PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2004 | nr 3 | 167--180
Tytuł artykułu

Wycena i monitorowanie zmian w wartości marki w oparciu o rynkową wartość firmy

Warianty tytułu
Capital Market-Oriented Brand Valuation
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest przedstawienie metody wyceny marki, która opiera się na rynkowej wartości firmy. Opis metodologii zilustrowano przykładem oszacowania wartości marek amerykańskich przedsiębiorstw wybranych sektorów. Monitorowanie zmian wartości marki pokazano na przykładzie dwóch rywalizujących ze sobą firm - Coca-Coli i PepsiCo.
EN
This paper presents a technique for estimating a firm's brand equity that is based on the financial market value of the firm. Brand equity is defined as the incremental cash flows that accrue to branded products as opposed to unbranded products. The technique, pionieered by Simon and Sullivan, extracts the value of brand equity from the value of the firm's other assets. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
167--180
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • l. Ambler T. (1999) Marketing od A do Z, WPSzB, Warszawa.
  • 2. Cornell B. (1999), Wycena spółek. Metody i narzędzia efektywnej wyceny, Wyd. K. E. Liber, Warszawa.
  • 3. Copeland T., Koller T., Murrin J. (1997), Wycena: Mierzenie i kształtowanie wartości firm, WIG Press, Warszawa.
  • 4. Haigh D. (2001) The Brand Finance Report 2001 - Communicating Brand Values; 21.10.2001; www.brandfinance.com/reports.
  • 5. Interbrand (2002) The World's Most Valuable Brands 2002 Interbrand's Annual Survey; 5.08.2002: http://bwnt.Businessweek.com/brand/.
  • 6. Kail J. (2001), Silna marka. Istota i kreowanie, PWE, Warszawa.
  • 7. Kotler P. (1994), Marketing, Gebethner i Ska, Warszawa.
  • 8. Simon C.J., Sullivan M.W. (1992), A Financial Approach to Estimating Firm-Level Brand Equity and Measuring the Impact of Marketing Events, working paper, Report number 92-116, Marketing Science Institute, Cambridge, Massachusetts.
  • 9. Urbanek G. (2002), Zarządzanie marką, PWE, Warszawa.
  • 10. Zarzecki D. (1999), Metody wyceny przedsiębiorstw, Fundacja Rozwoju Rachunkowości w Polsce, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000068089172

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.