Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Factor Influencing Perception and Exploitation Entrepreneurial Opportunities
Języki publikacji
Abstrakty
Przedstawiono czynniki wpływające na spostrzeganie i wdrażanie szans. Omówiono główne zagadnienia z zakresu przedsiębiorczości rozumianej jako spostrzeganie i wdrażanie szans, zwracając uwagę na mechanizmy rynkowe związane z występowaniem szans.
This paper contains review of concepts of entrepreneurship defined as opportunity discovering and exploitation, particularly factors influencing discovering and exploitation of opportunities. There are presented connections between opportunities and market equilibrium/disequilibrium, and relations between factors and opportunity discovering and exploitation.(original abstract)
Rocznik
Strony
67--74
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Ardichvili A., Cardozo R. (2000), A Model of Entrepreneurial Opportunity Process, "Journal of Enterprising Culture", nr 2 (8).
- Ardichvili A., Cardozo R., Ray S. (2003), A Theory of Entrepreneurial Opportunity Identification and Development, "Journal of Business Venturing", nr 1 (18).
- Bratnicki M. (2002), Przedsiębiorczość i przedsiębiorcy współczesnych organizacji, AE, Katowice.
- Cooper A.C., Markman G.D., Niss G. (2000), The Evolution of the Field of Entreprenenrship, [w:] G.D. Meyer, K. A. Heppard (red.), Entreprenenrship as Strategy. Competing on the Entrepreneurial Edge,Thousand Oaks.
- Eckhardt J.T., Shane S. (2003), Opportunities and Entreprenenrship, "Journal of Management", nr 29.
- Hayek F.A. (1945), The Use of Knowledge in Society, "The American Economic Review", nr 4 (35).
- Kirzner I. (1979), Perception, Opportunity and Profit. Studies in Theory of Entreprenenrship, The University of Chicago Press, Chicago.
- Kirzner I. (1997), Entrepreneurial Discovery and the Competitive Market Process: An Austrian Approach, "Journal of Economic Literature", vol. 35, marzec.
- Schumpeter J. (1960), Teoria rozwoju gospodarczego, PWN, Warszawa.
- Shane S. (2003), A General Theory of Entreprenenrship. The Individual-Opportunity Nexus, Cheltenham.
- Shane S., Venkataraman S. (2000), The Promise of Entrepreneurship as a Field of Research, "Academy of Management Review", nr l (25).
- Venkataraman S. (1997), The Distinctive Domain of Entreprenenrship Research, [w:] J. Katz (red.), Advances in Entreprenenrship, Firm Emergence, and Growth, vol. 3, JAI Press, Greenwitch.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000069901995