PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2004 | nr 1045 Zmiana warunkiem sukcesu : zmiana a innowacyjność organizacji | 67--74
Tytuł artykułu

Czynniki wpływające na dostrzeganie i wdrażanie przedsiębiorczych szans

Warianty tytułu
Factor Influencing Perception and Exploitation Entrepreneurial Opportunities
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedstawiono czynniki wpływające na spostrzeganie i wdrażanie szans. Omówiono główne zagadnienia z zakresu przedsiębiorczości rozumianej jako spostrzeganie i wdrażanie szans, zwracając uwagę na mechanizmy rynkowe związane z występowaniem szans.
EN
This paper contains review of concepts of entrepreneurship defined as opportunity discovering and exploitation, particularly factors influencing discovering and exploitation of opportunities. There are presented connections between opportunities and market equilibrium/disequilibrium, and relations between factors and opportunity discovering and exploitation.(original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Ardichvili A., Cardozo R. (2000), A Model of Entrepreneurial Opportunity Process, "Journal of Enterprising Culture", nr 2 (8).
  • Ardichvili A., Cardozo R., Ray S. (2003), A Theory of Entrepreneurial Opportunity Identification and Development, "Journal of Business Venturing", nr 1 (18).
  • Bratnicki M. (2002), Przedsiębiorczość i przedsiębiorcy współczesnych organizacji, AE, Katowice.
  • Cooper A.C., Markman G.D., Niss G. (2000), The Evolution of the Field of Entreprenenrship, [w:] G.D. Meyer, K. A. Heppard (red.), Entreprenenrship as Strategy. Competing on the Entrepreneurial Edge,Thousand Oaks.
  • Eckhardt J.T., Shane S. (2003), Opportunities and Entreprenenrship, "Journal of Management", nr 29.
  • Hayek F.A. (1945), The Use of Knowledge in Society, "The American Economic Review", nr 4 (35).
  • Kirzner I. (1979), Perception, Opportunity and Profit. Studies in Theory of Entreprenenrship, The University of Chicago Press, Chicago.
  • Kirzner I. (1997), Entrepreneurial Discovery and the Competitive Market Process: An Austrian Approach, "Journal of Economic Literature", vol. 35, marzec.
  • Schumpeter J. (1960), Teoria rozwoju gospodarczego, PWN, Warszawa.
  • Shane S. (2003), A General Theory of Entreprenenrship. The Individual-Opportunity Nexus, Cheltenham.
  • Shane S., Venkataraman S. (2000), The Promise of Entrepreneurship as a Field of Research, "Academy of Management Review", nr l (25).
  • Venkataraman S. (1997), The Distinctive Domain of Entreprenenrship Research, [w:] J. Katz (red.), Advances in Entreprenenrship, Firm Emergence, and Growth, vol. 3, JAI Press, Greenwitch.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000069901995

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.