PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | nr 165 | 180
Tytuł artykułu

Towaroznawcze aspekty badania i oceny wartości promocyjnej opakowań jednostkowych towarów powszechnego użytku

Warianty tytułu
Commodity Aspects of Research and Evaluation of the Promotional Value of Everyday Goods Packaging
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Praca poświęcona jest problemowi opakowań towarów powszechnego użytku. Pierwsze dwa rozdziały przedstawiają wartość użytkową opakowań jednostkowych, a następnie zaprezentowano metody badań tej wartości. Zwrócono uwagę na to jaką role odgrywa opakowanie przy zakupach oraz jaki ma wpływ na kształtowanie konsumenckich ocen jakościowych produktu rzeczywistego. Rozprawę zakończono opracowaniem metodyki badań i oceny wartości promocyjnej opakowań jednostkowych towarów powszechnego użytku
EN
The paper is devoted to the issue of everyday goods packaging. First two chapters present the usable value of unit packaging and research methods of the value. The author placed emphasis in the research on how the packaged good is received by the consumer. The study also consists of the proposed methodology for research and evaluation of the promotional value of everyday goods packaging.(AŁ)
Bibliografia
  • Aaker D.A., Day GS. [1986], Marketing Research, Wiley & Sons, New York.
  • Adams L. [1991], Packagings Goes Green. Wood-and-Wood-Pmducts, vol. 96, October.
  • Ajnsworth S-J. [1992], Cosmetics Suppliers RaUy to Meet Consumer Concerns. Chemi-cal-and-Engincering-News, vol. 70, April.
  • Akao Y. [1990], Quality Function Deployment. Integration Customer Requirements into Product Design, Productivity Press, Portland.
  • Alien C.T., Machleit K.A., Kleine S. [1992], A Comparison of Attitudes and Emotions as Predictors of Behaviour at Diverse Levels of Behavioral Experience, "Journal of Consumer Research", vol. 18, no 4.
  • Ambrożewicz P. [1993], Ekologiczne aspekty wyboru rodzaju opakowań, "Opakowanie", nr l.
  • Anderson E. [1994], Profile: Origins Communication Arts, vol. 36, March.
  • Andrykiewicz-Feczko Z. [1983], Źródła i mechanizmy rozwoju potrzeb, Zeszyty Naukowe AE w Krakowie, nr 169, Kraków.
  • Armstrong J.S. [1991], Prediction of Consumer Behavior by Experts and Novices, "Journal of Consumer Research", vol. 18, no 2.
  • Badania marketingowe. Metody i oprogramowanie komputerowe [1992], J. Bazarnik i inni, Kanadyjskie Konsorcjum Szkól Biznesu, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Warszawa-Kraków.
  • Badania przestrzenne rynku i konsumpcji [1992], pod red. S. Mynarskiego, PWN, Warszawa.
  • Bank J. [1996], Zarządzanie przez jakość, Gebethner i Ska, Warszawa.
  • Barman G. [1993], Drawing Color Lines. Working Woman, vol. 18, August.
  • Barylko-Pikielna N. [1975], Zarys analizy sensorycznej żywności, WNT, Warszawa.
  • Becker GS. [1976], The Economic Approach to Human Behavior University of Chicago Press, Chicago.
  • Belavendram N. [1995], Quality by Design, Prentice Hall, London.
  • Bertrand К. [1984], Packages pop in Cosmetics' Mass Market, "Packaging", vol. 29, June.
  • Biscontini L. [1993], Prodotti tipici e CEE, ecco cosa cambia, "Largo Consumo", nr 9.
  • Bojar R. [1993], Nazwać barwę, "Design", nr 4-5.
  • Bordenaro H. [1994], Cosmetics-packaging System Help Put on a Pretty Face, "Packaging", vol. 39, March.
  • Bowman R. [1990], More for the Money or Less of a Price? "Marketing and Media Decisions", vol. 25, May.
  • Briston H. [1972], Packaging Management, Gover Press, London.
  • Brzeziński J. [1980], Elementy metodologii badań psychologicznych, PWN, Warszawa.
  • Bushman BJ. [1993], What's in Name? The Moderating Role of Public Self-consciousness on the Relation Between Brand Labet and Brand Preference, "Journal of Applied Psychology", vol. 78, October.
  • Butzel K. [1994], Packaging's Bad " Wrap", "Communication Arts", vol. 36, May.
  • Chalmers R. [1987], Packages that Sizzle Sell Cosmetics, "Packaging", vol. 32, March.
  • Cichoń M. [1996], Opakowanie w towaroznawstwie, marketingu i ekologii, Ossolineum, Wrocław.
  • Cichoń Z. [1996], Nowoczesne opakowalnictwo żywności, Ossolineum, Wrocław. Colonetti A. [1990], / segni delle cose grafica, design, comunicazione, GEF, Firenze.
  • Courtney A.J. [1986], Chinese Population Stereotypes: Color Associations, "Human- -Factors", vol. 28, February.
  • Daszkowska M., Senyszyn J. [1994], Elementy teorii konsumpcji, Uniwersytet Gdański, Gdańsk.
  • Dean D.A. [1992], A Consumer Looks at the Broader Aspects of Quality, "Glass- -Technology", vol. 33, June.
  • Demetrakakes P. [1993], Rules on Green Claims Make Packagers See Red, "Packaging", vol. 38, February.
  • Demetrakakes P. [1994], Packaging Patterns Make Mark on Makeup, "Packaging", vol. 39, March.
  • Derbaix Ch., Abeele P.V. [2001], Wnioskowanie a upodobania konsumentów. Status poznania i świadomości w teorii zachowania konsumenta [w:] Zachowania konsumenta. Koncepcje i badania europejskie, pod red. M. Lambkin, G. Foxalla, F. van Raaija, B. Heilbrunna, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Długosz J. [2001], Teoretyczne podstawy badania percepcji jakości, ,Problemy Jakości", nr 4.
  • Domański T. [1993], Skuteczna reklama i promocja, Poltext, Warszawa.
  • Doroszewicz S. [2000], Metoda oceny pozycji konkurencyjnej na rynku, Materiały I Ogólnopolskiej Konferencji nt. "Techniczne i ekonomiczne aspekty jakości", SGH, Warszawa.
  • Douglas M., Isherwood B. [1979], The World of Goods. Basic Books, New York.
  • Durvasulas A., Lysonski S. f 1993], Cross-Cultural Generalizability of a Scale for Profiling Consumers' Decision-Making Styles, "The Journal of Consumer Affairs", vol. 27, no 1.
  • Dworzecki Z. [1994], Opakowanie w strategiach marketingowych producenta i dystrybutora, "Opakowanie", nr 4.
  • Erickson G. [1993], In the Mind of the Consumer: the Environment, "Packaging", vol. 38, April.
  • Eschke R.K. [1997], Technika opakowań a ochrona środowiska, "Opakowanie", nr 1.
  • Fabris G [1992], La pubblicit . Teorie e prassi, Franco Angeli, Milano.
  • Fa kowski A., Tyszka T. [2001], Psychologia zachowań konsumenckich, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.
  • Favre J" November A. [1979], Color and Communication. Hastings, New York.
  • Featherstone M. [2001 J, Koncepcje kultury konsumenckiej f w:] Zachowania konsumenta. Koncepcje i badania europejskie, pod red. M. Lambkin, G. Foxalla, F. van Raaija, B. Heilbrunna, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Feldman M. [1997], Tendencje w amerykańskim przemyśle opakowaniowym, "Opakowanie" nr 6.
  • Fioravani G. [1984], Grafica & stampa, Zanichelli (ed.), Bologne.
  • Fisze J. [1999], Wprowadzenie do badań nad komunikowaniem, Astrum, Wrocław.
  • Fox B. 11993], A Mark of Respect. New Scientist, vol. 140, December.
  • Freeman L. [1991], Ecology Seals Vie for Approval, "Adwertising Age", vol. 62, January.
  • Garbarski L. [1998], Zachowania nabywców. PWE, Warszawa.
  • Garbarski L. [2000], Kształtowanie jakości produktu a postępowanie nabywców na rynku, I Ogólnopolska Konferencja: "Techniczne i ekonomiczne aspekty jakości", SGH, Warszawa.
  • Garbarski L., Rutkowski L, Wrzosek W. [2001], Marketing, PWE, Warszawa.
  • Gilbert D.H., Mcconocha D.M. [1996], Personal Factors Related to Consumer Product Disposal Tendencies, "The Journal of Consumer Affairs", vol. 26, no 2.
  • Giorgi G.M. [1993], La disfidili della marca, "Largo Consumo", no 4.
  • Giorgi G.M. [1993], Publicita: un valore per aziende e clienti, "Largo Consumo", no 3.
  • Glinkowski M. [1996], Metody testowania opakowań jednostkowych, "Opakowanie", nr 11.
  • Goff B.G, Gibbs M.C. [1993], Denominational Affiliation Change: Application of the Consumer Decision Model, "The Journal of Consumer Affairs", vol. 27, no 2.
  • Goldman A.M. [1993], Realism about Aesthetic Properties, "The Journal of Aesthetics and Art. Criticism", no 51.
  • Goldstein J. [1993], Packaging innovation Spawns Business Opportunity, "Bio Cycle", vol. 34, April.
  • Goślicki J. [1993], Sztuka reklamy, Fundusz Gospodarczy Regionu Małopolska, Kraków.
  • Gustafson P. [1990], Ceramics Monthly, "The Art of Packaging", vol. 38, October.
  • Hague P.N., Jackson P. [1992], Badania rynku -zrób to sam, Signum, Kraków.
  • Hales C.F. [1996], Wymagania stawiane opakowaniom przez producentów, sprzedawców, marketingowców i konsumentów, "Opakowanie", nr 2.
  • Hales C.F. [1998], Przestanki kształtowania programu doboru opakowania, "Opakowanie", nr 2.
  • Hales C.F. [1999], Opakowanie jako instrument marketingu, PWE, Warszawa.
  • Haley R.L, Staffaroni J., Fox A. [1994], The Missing Measures of Copy Testing, "Journal of Advertising Research", May-June.
  • Hallan L. ( 1993J, Colors from Guilts, "Southern Living", vol. 28, December.
  • Hamrol A., Mantura W. [1998], Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Hamrol A., Mantura W. [2002], Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Harding N. [1986], Evaluation of Perfume Submissions from Expert to Consumer: a Review of Approaches, Cosmetics-and-Toiletries, vol. 101, June.
  • Harry L. [1991], Look Who's Watching, "Philadelphia Magazin", vol. 82, May.
  • Kingston P. [1992], Wielka księga marketingu, Signum, Kraków.
  • Hoffman L.R., Kleinman GB. [1994], Individual and Group in Group Problem Solving The Valence Model Redressed, "Human Communication Research", vol. 21, no 1, September.
  • Holbrook M.B. [1993], Nostalgia and Consumption Preferences: Some Emerging Patterns of Consumer Tastes, "Journal of Consumer Research", vol. 20, September.
  • Horton H. [1987], Consumer Reaction to Flavor Innovations, "Food-Technology", vol. 41, June.
  • Hubert K. [1994], Image, czyli jak być gwiazdą na rynku, Rzeczpospolita - Businessman Book, Warszawa.
  • Ingarden R. [1970], Studia z estetyki, PWN, Warszawa.
  • Iwasiewicz A. [1999], Zarządzanie jakością. Podstawowe problemy i metody, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa-Kraków.
  • Jajuga K. [1990], Statystyczna teoria rozpoznawania obrazów, PWN, Warszawa.
  • Jajuga K. [1993], Statystyczna analiza wielowymiarowa, PWN, Warszawa.
  • Jakowski S. [1998], Walory estetyczne opakowań, "Opakowanie", nr 2.
  • Jakubowska-Łazęcka J., Klimczyk-Bryk M. [1995], Kryteria i zmienne segmentacyjne, Zeszyty Naukowe AE w Krakowie, nr 457, Kraków.
  • James E.L., Alman K.Ch. [1996], Consumer Expectation of the Information Content in Advertising, "International Journal of Marketing", nr 15.
  • Jarema A. [2000], W sprawie terminu JAKOŚĆ w normie PN-ISO 8402:1996, "Problemy Jakości", nr 8.
  • Johnson B. [1991], Sparkling in Summer, Advertising Age, vol. 62, May.
  • Kaczmarczyk S. [1995], Badania marketingowe: metody i techniki, PWN, Warszawa.
  • Kahneman D., Tversky A. [1989], The Psychology of Preferences, "Scientific American", vol. 246, no 1.
  • Kalish D. [1990], The Color Green, Marketing and Media Decision, vol. 25, March.
  • Kail J. [1994], Reklama, PWN, Warszawa.
  • Kamakura W. A., Novak T.P. [1992], Value-System Segmentation: Exploring the Meaning of LOV, "Journal of Consumer Research", vol. 19, June.
  • Kamerschen D.R., McKenzie R.B., Nardinelli C. [1991], Ekonomia, Fund. Gosp. NSZZ "Solidarność", Gdańsk.
  • Kapferer J.N., Laurent G. [1993], Further Evidence on the Consumer Involvement Profile: five Antecedents of Involvement, "Psychology and Marketing", nr 10.
  • Keating В., Wilson J.H. [1986], Fundamentals of Managerial Economics, HBJ, Pubi., San Diego-Toronto.
  • Kindlarski E., Bagiński J. [1993], Podstawy zarządzania przez jakość, Bellona, Warszawa.
  • Kleniewski A. [1995], Badanie i analiza potrzeb klienta - QFD, "Problemy Jakości", nr 5.
  • Klimchuk M.R. [1996], The Package as a Cultural Object, Packaging Education News, nr ll.
  • Klęczek R. [1992], Marketing: Jak to się robi, Ossolineum, Wrocław.
  • Kolek J., Kozlowski T., Walden-Kozlowska A. [1990], Quality Testing of Packages for Consumer's Goods, Materiały: III International Commodity Science Conference pt. "Quality-Key to Progress and Welfare", Poznań, September 20-22.
  • Kolek J.. Kozłowski T., Walden-Kozłowska A. [1993], Informacja konsumencka na opakowaniach produktów spożywczych. Zeszyty Naukowe AE w Krakowie, nr 415, Kraków.
  • Kolny B. [2002], Metody badania stylu życia [w:] Współczesne obszary marketingu, pod red. A. Szromnika. Materiały z II warsztatów doktorskich, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Kraków.
  • Kołata B. [1997], Wybrane problemy marketingowych badań opakowań, "Marketing i Rynek", nr 1.
  • Korzeniowski A., Jasiczak J. [1997], Funkcje opakowań, materiały konferencyjne: Marketing a opakowanie, Taropak, Poznań.
  • Kostro Z. [1994], Rola opakowań w marketingu, "Opakowanie", nr 6.
  • Kotler P. [1994], Marketing: analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner i Ska, Warszawa.
  • Kozioł J. [2000], Jakość a towaroznawstwo, I Ogólnopolska Konferencja: "Techniczne i ekonomiczne aspekty jakości", SGH, Warszawa.
  • Kozłowski T., Waiden A. [1986], Zastosowanie testu różnicowania semantycznego do badania preferencji barwy opakowań, "Opakowanie", nr 1-2.
  • Kozłowski T., Walden-Kozłowska A. [1994], Funkcja marketingowa opakowań i metody jej badania, Zeszyty Naukowe AE w Krakowie, nr 419, Kraków.
  • Kryteria oceny opakowań jednostkowych [2001], M. Lisińska-Kuśnierz, A. Walden--Kozłowska, M. Ucherek, D. Jasek, badania statutowe nr 31/KOT/3/2001/S, maszynopis, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Kraków.
  • Kwarciak B. [1997], Czym reklama nie jest? "Marketing i Rynek", nr 3.
  • Lane R. [ 1991], Does Orange Mean Cheap? Forbes, vol. 148, December 23.
  • Lane R. [1992], Clash of The Color Czrs, Adweek's Marketing Week, vol. 33, April 20.
  • Larini S. [1993], Lo Smaltimento a una svolta, "Largo Consumo", nr 9.
  • Larson M. [1989], Packaging Lures New Cosmetic Consumers, "Packaging", vol. 34, April.
  • Larson M. [1991], Cosmetics Marketers Find Less Is More, "Packaging", vol. 36, August.
  • Larson M. [1992], New Color Standards Add Sparkle to Soft Drinks, "Packaging", vol. 37, January.
  • Larson M. [1993], Dispensers Add to Cosmetics Mystique, "Packaging", vol. 38, February.
  • Laurent G., Kapferer J.N. [2001], Pomiar profilów zaangażowania konsumenta [w:J 7м-chowania konsumenta. Koncepcje i badania europejskie, pod red. M. Lambkin, G. Foxalla, F. van Raaija, B. Heilbrunna, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Lawrence J., Sloan P. [1991], Toiletries to Strip Excess Packaging, "Advertising Age", vol.62, May 13.
  • Leaversuch R.D. [1992], Pouch Packaging, Modern Plastics, vol. 69, June.
  • Lea versuch R.D. [1994], Environment is Now a Top Concern in Flexible Packaging Design, "Modern-Plastics", vol. 71, April.
  • Levitt T. [ 1965], Modern Marketing Strategy, The American Library, New York.
  • Ligón P.J. [1991], Isolating the Cost of Excessive Packaging, "BioCycle", vol. 32, November.
  • Loro L. [1991], More Testing of Less, "Advertising Age", vol. 62, July 8.
  • Loudon L.D., Della Bita A.J. [1993], Consumer Behaviour, USA, McGraw-Hill.
  • Lox F. [1992], Packaging and Ecology, Pira International UK, London.
  • Lutyńska K. [1984], Wywiad kwestionariuszowy. Przygotowanie i sprawdzenie narzędzia badawczego, Ossolineum, Wrocław.
  • Ładoński W. [1994], Podstawy towaroznawstwa ogólnego. Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu, Wrocław.
  • Mackenzie S.В., Spreng R.А. [1992], How Does Motivation Moderate the Impact of Central and Peripheral Processing on Brand Attitudes and Intentions, "Journal of Consumer Research", vol. 18, nr 4, March.
  • Maison D. [1996a], Czy ładna reklama to dobra reklama, "Marketing i Rynek", nr 3.
  • Maison D. [1996b], Straszyć czy obiecywać - wpływ rodzaju informacji na suę perswazyjną reklamy, "Marketing i Rynek", nr 11.
  • Maison D. [1996c], Wpływ kontekstu na spostrzeganie reklamy, "Marketing i Rynek", nr 8-9.
  • Maison D. [1997], Jak podnieść subiektywną wartość produktu, "Marketing i Rynek", nr 1.
  • Mała encyklopedia jakości [1984], pod red. B. Oyrzanowskiego, Е, Warszawa.
  • Małysa-Kaleta A. [2002], Style życia polskich konsumentów u progu integracji europejskiej, cz. 2, "Marketing i Rynek", nr 4.
  • Marchand R. [1985], Advertising the American Dream, University of California Press, Berkley.
  • Marczak M. [2000], Aspekty jakości produktu, "Problemy Jakości", nr 2.
  • Marczak M. [2001], Jakość a użyteczność produktu, "Problemy Jakości", nr 3.
  • Marketing. Podręcznik europejski [2002], Ph. Kotler, G. Armstrong, J. Saunders, V. Vong, PWE, Warszawa.
  • Marketing: wybrane zagadnienia [1992], B. Gnela i inni, Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania AE w Krakowie, Kraków.
  • Marketingowe testowanie produktów [2000], pod red. S. Sudoła, J. Szymczak, M. Haffe-ra, PWE, Warszawa.
  • Maschamy H. [1984], Beauty and the Box, Industrial Design, September-October.
  • Maslov A.M. [1963], A Theory of Human Motivation, R.A. Sufermeister, New York.
  • Mattelart A" Mattelart M. [2001], Teorie komunikacji, PWN, Warszawa-Kraków.
  • Mazzullo T. [1992], The Future of Packaging Design, "Electronic-Design", vol. 40, November.
  • McCarthy E.J., Perreau W.D. [1985], Essentials of Marketing, IRWiN, Illinois.
  • McEwan J. [1993], Analiza statystyczna wyników ocen sensorycznych, "Przemysł Spożywczy", nr 1.
  • Metody statystyczne w doświadczalnictwie chemicznym [1974], J. Czermiński, A. lwa-siewicz, Z. Paszek, A. Sikorski, PWN, Warszawa.
  • Mika S. [1982], Psychologia społeczna, PWN, Warszawa.
  • Mirek J. [1998], Skalowanie wielowymiarowe jako metoda segmentacji rynku [w:] Zastosowanie metod wielowymiarowych w badaniach segmentacji i selektywności rynku, pod red. S. Mynarskiego, II Warsztaty metodologiczne, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Kraków.
  • Modesty R. [2000], Che cos' e la pubblicit , Kompass, Milano.
  • Monroe J.M. [1987], The Packaging Design Equation, "I & CS", voi. 60, May.
  • Morwitz V., Johnson E., Schmittlein D. [1993], Does Measuring Intent Change Behavior? "Journal of Consumer Research", vol. 20, June.
  • Mruk H., Sojkin B. [1992], Jak prowadzić badania ankietowe? "Businessmen Ma-gasine", nr 1.
  • Mundell H. [1993], How tlie Color Magia Chooses your Clothes, American Demographics, vol. 15, November.
  • Murphy J.M. [1993], Branding. Le politiche di inarca, Me Grow-Hill Libri Italiani Sri., Milano.
  • Mynarski S. [1984], Mechanizmy sprzężeń zwrotnych w systemie rynkowym. Zeszyty Naukowe AE w Krakowie, nr 184, Kraków.
  • Mynarski S. [1990], Metody badań marketingowych, PWE, Warszawa.
  • Mynarski S. [1995], Badania rynkowe w warunkach konkurencji, Fogra, Kraków.
  • Mynarski S. [1998], Użyteczność wielowymiarowej analizy korespondencji w badaniach segmentacji i selektywności rynku [w:] Zastosowanie metod wielowymiarowych w badaniach segmentacji i selektywności rynku, pod red. S. Mynarskiego, II Warsztaty metodologiczne, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Kraków.
  • Mynarski S. [2000], Analiza rynku. Makromechanizmy, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków.
  • Nagelberg A. [1993], Japan Seeks Balance in Packaging Design, "Packaging", vol. 38, February.
  • Narojek L. [1993], Niektóre aspekty uwarunkowali zachowań żywieniowych, Instytut Żywienia i Żywności, Warszawa.
  • Neal M. [1993], Consumers Have a Preference, "Direct Marketing", vol. 56, November.
  • New Lipstick Line Cuts Rejects in //"//[1992], "Packaging", vol. 37, August.
  • Nielsen J., Levy J. [1994], Measuring Usability. Preference vs. Performance, Communications of the ACM, vol. 37, April.
  • Niemczyk A. [2000], Gospodarstwo domowe jako podmiot konsumpcji. Zeszyty Naukowe AE w Krakowie, nr 541, Kraków.
  • Noth W. [2001], Język artykulów użytkowych -podstawy semiotyki dóbr konsumpcyjnych [w:] Zachowania konsumenta. Koncepcje i badania europejskie, pod red. M. Lambkin, G. Foxalla, F. van Raaija, B. Heilbrunna, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Nowacki R. [1997], Preferencje nabywców w zakresie form reklamy jako podstawa działalności reklamowej, "Marketing i Rynek", nr 5.
  • Nowotny I. [1993], Plan marketingowy i budowa przyszłości przedsiębiorstwa, Poltext, Warszawa.
  • O'Shaughnessy J. [1994], Dlaczego ludzie kupują? PWE, Warszawa.
  • Odorzyńska-Kondek J. [2003], Presja środowiska na zachowania konsumentów na ryn-ku, "Marketing i Rynek", nr 3.
  • Ogirly D. [1983], La pubblicit , A. Mondadori (ed.), Milano.
  • Opakowania w systemach logistycznych [1996], A. Korzeniowski, M. Skrzypek, G Szyszka, Biblioteka Logistyka, Pozna .
  • Opatów L. [1981], Packaging for New Product Success, Host farms Lancaster, Pa, Institute of Food Technologists Strategies of Product Development Conference, October 4-7.
  • Opatów L. [1986], Packaging for Consumer Satisfaction, Pack-Expo, New York, November 18-20.
  • Ozanne J., Brucks M., Grewal D. [1992], A Study of Information Search Behaviour During the Categorization of New Products, "Journal of Consumer Research", vol. 18, no 4, March.
  • Packaging-Make It Your Key to Greater Efficiency [1993], "Modern-Materials-Handling", v. 48, March.
  • Percy L., Woodside A.G. [1990], Publicita e psicologia del consumatore, F.A., Milano.
  • Pfohl H.Ch. [1990], Logistik-systeme, Betriebswirtschaftliche Grundlagen Springer-Verlag, Berlin-Heidelberg-New York-London.
  • Pierce L. [1992], Specifying: How to Bet What You Want, "Packaging", vol. 37, December.
  • Pinson Ch. [2001], Zastosowanie ukrytej teorii wyrobu wobec sądów wnioskujących formułowanych przez konsumentów na temat wyrobów [w:] Zachowania konsumenta. Koncepcje i badania europejskie, pod red. M. Lambkin, G. Foxalla, F. van Raaija, B. Heilbrunna, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Pinson Ch., Jolibert A. [2001], Zachowanie konsumenta -przegląd aktualnych koncepcji i zagadnień [w:] Zachowania konsumenta. Koncepcje i badania europejskie, pod red. M. Lambkin, G. Foxalla, F. van Raaija, B. Heilbrunna, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Podstawy marketingu [1992], pod red. J. Altkorna, Instytut Marketingu, Kraków.
  • Price F. [2002], Pojęcie i cele jakości [w:J Podręcznik zarządzania jakością, pod red. D. Locka. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Quarleri G. [1993], Articoli promozionali, vendite in aumento, "Largo Consumo", no 1.
  • Rao A.R., Sieben W.A. [1992], The Effect of Prior Knowledge on Price Acceptability and the Type of Information Examined, "Journal of Consumer Research", vol. 19, September.
  • Rao V.R., Steckel J.H. [1991], A Polarization Model for Describing Group Preferences, "Journal of Consumer Research", vol. 18, no 1, June.
  • Redesign Gives Lysol Cleaner-Looking Package [1993], "Packaging", vol. 38, November.
  • Rekowski M. [1996], Wprowadzenie do mikroekonomii, Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, Poznań.
  • Rembialkowska E. [2002], Jakość żywności pochodzącej z gospodarstw organicznych | w:] Jakość żywności a rolnictwo ekologiczne. Wydawnictwo Naukowe PTTŻ, Kraków.
  • Riddle J.S. [1993], Gerstman and Mevers Takes Design Cues From Market, Brandweek, vol. 34, Juny.
  • Romeo A. [1992], Packaging Trends from Folks Who Answer 7.000 Questions a Month, "Packaging", vol. 37, December.
  • Rosen G. [1990], A and M Sets Sting Free Via New Packaging, "Billboard", vol. 102, December.
  • Rudnicki L. [1996], Zachowania konsumentów na rynku, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków.
  • Russell M. [1994], Design the Creative Edge: Creative Packaging Solutions, Food-Engineering, vol. 66, April.
  • Russell M.J. [1992], Packaging Buyers Surrey, Food-Engineering, vol. 64, October.
  • Russell M.J. [1992], Packaging Clients' Needs, Food-Engineering, vol. 64, August.
  • Sagan A. [1998], Podejścia "makro" i "mikro" w badaniach znaczeń produktów i wartości konsumenckich, Zeszyty Naukowe AE w Krakowie, nr 513, Kraków.
  • Salomone L. [1993], L'imballaggio ha retta e ora punta al rilancio, "Largo Consumo", no 9.
  • Samuelson P.A., Nordhaus W.D. [1995], Ekonomia l. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Shaper E. [1983], Pleasure, Preference and Value, Cambridge University Press, Cambridge.
  • Simmons J. [1994], Marketing: Using Labeling Rules to Pitch a Product, "The Wall Street Journal", vol. 1, March 25.
  • Sloan P. [1990], Skincare Surges in Mass Market, "Advertising Age", vol. 61, July.
  • Slownik pojęć towaroznawczych [1994], pod red. I. Dudy, AE, Kraków.
  • Smith R.A., Lux D.S. [1993], Historical Method in Consumer Research: Developing Causal Explanations of Change, "Journal of Consumer Research", vol. 19, March.
  • Snyder A. [1992], The Color of Money, "Brandweek", vol. 33, December 14.
  • Spaulding M. [1992a], Consumers Vote for Value, "Packaging", vol. 37, June.
  • Spaulding M. [1992b], Global Marketing: Dispatches from the Packaging Front, "Packaging", vol. 37.
  • Spaulding M. [1992c], Meeting Consumer Demands, "Packaging", vol. 37, May.
  • Spaulding M. [1992d], New Cappers Offer Top Efficiency, "Packaging", vol. 37, November.
  • Spaulding M. [1993], New Systems, Liners Seal in Sales Success, "Packaging", vol. 38, June.
  • Spaulding M., Erikson G. [1993], In the Mind of the Consumer: ¡s Low Price Everything? "Packaging", vol. 38, June.
  • Spikol A. [1991], Judged by Their Covers, Writer's Digest, vol. 71, January.
  • Stanisz A. [2000], Przystępny kurs statystyki z wykorzystaniem programu STATISTICA PL na przykładach z medycyny, t. II, Wydawnictwo Statsoft, Kraków.
  • Staszyńska K.S. [1989], Wiarygodność respondentów w socjologicznych badaniach ankietowych, Ossolineum, Wrocław.
  • Stayman D.M., Alden D.L., Smith K.M. [1992], Some Effects of Schematic Processing on Consumer Expectations and Disconfizmation Judgments, "Journal of Consumer Research", vol. 19, September.
  • Steenkamp J.B., Maumgartner H. [1992], The Role of Optimum Stimulation Level in Exploratory Consumer Behavior, "Journal of Consumer Research", vol. 19, December. Stoppi D. Etc. [1992], Packaging Integration for Success, Controls-and-Systems, vol. 39, November.
  • Stremlau A. [1993], O aktualnych tendencjach we wzornictwie, "Design", nr 4-5.
  • Szczepankiewicz W. [1994], Logistyka w marketingu. Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Kraków.
  • Szromnik A. [1997], Skuteczna reklama wydawnicza - cechy i formy, "Opakowanie", nr 2.
  • Szymczak J. [1987], Rola opakowań jednostkowych w koncepcji marketingowej, "Opakowanie", nr 4.
  • Szymczak J. [1996], Marketingowe funkcje opakowań, "Opakowanie", nr 2.
  • Szymczak J. [1998], Promocyjne funkcje opakowań jednostkowych, "Opakowanie", nr 2.
  • Szymczak J., Ankiel-Homa M. [2003], Wykorzystywanie statystycznej analizy czynnikowej do wyodrębnienia elementów warstwy wizualnej opakowań jednostkowych, wpływających na decyzje nabywcze konsumentów, "Opakowanie", nr 2.
  • Światowy G. [1994], Zacliowania konsumenckie. Wydawnictwo Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu, Wrocław.
  • Taguchi G. [1990], Introduction to Quality Engineering, White Plains, New York.
  • Tatarkiewicz W. [1988], Dzieje sześciu pojęć, PWN, Warszawa.
  • Testing an Alternative Habit Persistence Model [1994], R.L. Basmann i inni, "Southern Economic Journal", vol. 60, January.
  • Thomas M.J., Podręcznik marketingu, Wydawnictwo Naukowe PWN,
  • Thorndyke L.M., Riganti J.P. [1993], The Ever-Present Packaging Challenga, Science, vol. 261, August.
  • Toensmeier P.A. [1987], Premium Functions Become a Focus of Food Packaging Design. "Modern-Plastics", vol. 64, August.
  • Underwood E. [1992], Re-Store Brands, Adweek' s Marketing Week, vol. 33, June.
  • Von Wright G.H. [1962], The Logic of Preference, Edinburgh University Press, Edinburgh.
  • Walden-Kozlowska A. [1990], Quality Testing of Industrial Design Project of Consumer's Goods, Materiały: III International Commodity Science Conference pt. Quality-Key to Progress and Welfare, September 20-22, Poznań.
  • Walden-Kozlowska A. [1993], Chosen Method of Packages Quality Testing, Materiały: New Quality for the Future, Poznań, September 23-25.
  • Walden-Kozłowska A. [1994a], Zastosowanie metody punktowej w ocenie funkcji promocyjnej opakowań kremów kosmetycznych, Zeszyty Naukowe AE w Krakowie, nr 439, Kraków.
  • Walden-Kozłowska A. [ 1994b], Marketingowe funkcje opakowań, grant habilitacyjny nr 38/IT/15/93/W, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Instytut Towaroznawstwa, maszynopis.
  • Walden-Kozlowska A. [1994c], Promocyjna funkcja opakowań i metody jej badania, konferencja naukowa pt. Forum promocji i wymiany myśli technicznej w zakresie opakowałnictwa towarów, Krakopak, Kraków.
  • Walden-Kozłowska A. [1995a], Jak malować by skutecznie reklamować? "Marketing Serwis", nr 1.
  • Walden-Kozłowska A. [1995b], Konsumencka ocena opakowań dezodorantów aerozolowych, Zeszyty Naukowe AE, nr 461, Kraków.
  • Walden-Kozlowska A. [1995c], Optymalizacja cech promocyjnych opakowań jednostkowych [w:] Optymalizacja jakości wyrobów, materiały: Konferencja Naukowa Wydziału Towaroznawstwa i Oddziału Krakowskiego PTT, AE, Kraków, 20-21 września.
  • Walden-Kozłowska A. [1995d], Z badań nad promocyjną funkcją opakowań, "Opakowanie", nr 3.
  • Walden-Kozłowska A. [1995e], Rola barwy w kreowaniu jakości opakowań jednostkowych, konferencja naukowa, Krakopak, II Międzynarodowe Targi Opakowań w Krakowie, Kraków, 25-27 kwietnia.
  • Walden-Kozłowska A. [1995f[, The Methods of Evaluation of the Marketing Value of Packagings, Proceedings of 10th IGWT Symposium, September 4-8, Beijing (Peking).
  • Walden-Kozłowska A. [1999], Funkcje opakowań jednostkowych, "Przemysł Fermentacyjny i Owocowo-Warzywny", nr 8.
  • Waiden-Kozłowska A. [2000], Wzornictwo przemysłowe. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków.
  • Walden-Kozłowska A., Fila M. [1998], The Role ofPackaging's Exposition In Sale Promotion, XVIII Congresso Nazionale di Merceologia, Nerona, Atti vol. l, Ottobre 1-3.
  • Walesiak M. [1996], Metody analizy danych marketingowych, PWN, Warszawa.
  • Wansink B., Ray M., Batra R. [1994], Increasing Cognitive Response Sensitivity, "Journal of Advertising", vol. XXIII, no 2.
  • Watson J.B. [1990], Behawioryzm. Psychologia jak ją widzi beliawiorysta, PWN, Warszawa.
  • Wessling B. [1994], We Must Touch Public's Emotions, "Modern-Plastics", vol. 71, January.
  • Whittemore M. [1990], Looking Good, Selling Better, "Nation's Business", vol. 78, May.
  • Wilkes R. 11992], A Structural Modeling Approach to the Measurement and Meaning of Cognitive Age, "Journal of Consumer Research", vol. 19, September.
  • Williams J. [ 1994], Packaging Theory, College English, vol. 56, March.
  • Winters P. [J990], Rapt Up in Packages, "Advertising Age", vol. 61, December 3.
  • Witt C.E. [1993], New Material Choices Environmentally Friendly, "Material-Handling-Engineering", vol. 48, October.
  • Workstation Displays Parts Behavior in Color 1984], "Design-News", vol. 40, August.
  • Wyróżniki użytkowe dóbr konsumpcyjnych [1992], pod red. J. Szymczak, Instytut Towaroznawstwa, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Kraków.
  • Yan W. [1994], Use of Color in China, "British Journal of Aesthetics", vol. 34, April.
  • Zalewski R. [1985], Analiza głównych komponentów i jej zastosowanie w chemii. Podstawy matematyczne, "Wiadomości Chemiczne", nr 475.
  • Zalewski R. [1990], Application of Principal Component Analisis in Organie Chemistry,
  • Progres in Physical Organic Chemistry, vol. 18, Willey & Sons, New York.
  • Zalewski R. [1995], Metody oceny pomiarów satysfakcji konsumentów, "Problemy Jakości", nr 1.
  • Zalewski R. [1995], Projektowanie jakości - uczyć się od najlepszych, "Problemy Jakości", nr 4.
  • Zausznica A. [1956], Nauka o barwie, PWN, Warszawa.
  • Zmieniający się konsument żywności [1998], M. Sznajder, B. Senauer, E. Asp, J. Kinsey, Wydawnictwo Horyzont, Poznań.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000070374265

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.