Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
The Crisis in a Work Team
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule podjęto próbę zdefiniowania sytuacji kryzysowej w zespole pracowniczym. Omówiono podstawowe rodzaje zaburzeń w zespole wraz z ich symptomami. Zaprezentowano metody zapobiegania i rozwiązywania sytuacji kryzysowych na poziomie grupowym. Proponowane narzędzia charakteryzują się tym, iż dodatkowo służą zwiększaniu poziomu wiedzy posiadanej przez każdego z członków oraz rozwijaniu umiejętności komunikowania się i percepcji otoczenia.
In the article, an attempt of defining a situation of crisis has been undertaken in reference to a work team. There have been presented factors evoking the crisis as well as its symptoms. Also there have been enumerated exemplary techniques for the recognition of symptoms that point to existence of the situation of crisis in the work team. (original abstract)
Rocznik
Strony
189--197
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Borrelli G., Cable J., Higgs M. (1995), What Makes Teams Work Better?, „Team Performance Management. An International Journal", vol. 1, nr 3.
- DeMarco T., Lister T. (2002), Czynnik ludzki. Skuteczne przedsięwzięcia i wydajne zespoły, Wydawnictwo Naukowo-Techniczne, Warszawa.
- Jay R. (1998), Biznes. Kierowanie zespołem, Galaktyka, Łódź.
- Kälin K., Müri P. (1998), Kierować sobą i innymi. Psychologia dla kadry kierowniczej, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków.
- Mitroff I.I., Pearson C.M. (1998), Zarządzanie sytuacją kryzysową, czyli jak ochronić firmę przed najgorszym, Business Press, Warszawa.
- Sudoł S. (1999), Przedsiębiorstwo. Podstawy nauki o przedsiębiorstwie. Teoria i praktyka zarządzania, TNOiK „Dom Organizatora", Toruń.
- Urbanowska-Sojkin E. (1998), Zarządzanie przedsiębiorstwem. Od kryzysu do sukcesu, AE, Poznań.
- Wawrzyniak B. (1984), Zarządzanie w kryzysie. Koncepcje. Badania. Propozycje, PWE, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000070394686