PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2004 | nr 1054 Zmiana warunkiem sukcesu : organizacja a kryzys | 210--218
Tytuł artykułu

Wytyczne komunikowania się w sytuacji psychologicznie trudnej

Autorzy
Warianty tytułu
Directive of Communicating in Difficult Situation
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Kryzys, zmiany i sytuacja trudna są ze sobą powiązane. Przedmiotem artykułu są typy zakłóceń w procesie komunikowania, które pojawiają się w trudnych sytuacjach. Autorka omawia także istotne reguły efektywnego komunikowania.
EN
Crisis, change and difficult situation are related to each other. The main subject of this article are specific types of disturbances in communication process that appear in difficult situations. Important rules of effective communication are also discused. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Armstrong M. (2001), Zarządzanie zasobami ludzkimi. Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  • Barabasz A. (2002), Zmiana jako strata, [w:] Zmiana warunkiem sukcesu. Integracja, globalizacja, regionalizacja - wyzwania dla przedsiębiorstw, red. J. Skalik, AE, Wrocław.
  • Bokszański Z., Piotrowski A., Ziółkowski M. (1977), Socjologia języka, Wiedza Powszechna, Warszawa.
  • Boland H. (1995), Podstawy komunikowania w doradztwie, CDiEwR, Poznań.
  • Brzezińska E. (1997), Komunikacja społeczna, Zakład Amerykanistyki i Mass Mediów. Instytut Studiów Międzynarodowych. Wyd. UŁ, Łódź.
  • Casmir F.L. (1996), Komunikacja ludzka w perspektywie wielokulturowej, [w:] Komunikacja międzykulturowa - zderzenia i spotkania, red. A. Kapciak, L. Korporowicz, A. Tyszka, Instytut Kultury, Warszawa.
  • Clarke L. (1997), Zarządzanie zmianą, Gebethner & S-ka, Warszawa.
  • DeMoor A. (2002), Language/Action Meets Organisational Semiotics: Situating Conversations with Norms, " Information Systems Frontiers" vol. 4, nr 3.
  • Gładys-Jakóbik J. (2001), Psychologiczno-społeczne uwarunkowania procesów komunikowania, [w:] Komunikowanie w perspektywie ekonomicznej i społecznej, red. B. Jung, Wyd. SGH, Warszawa.
  • Grenny J. (2002), Crucial Conversations, „Executive Excellence" vol. 19, nr 9.
  • Grice H.P. (1980), Logika a konwersacja, [w:] Język w świetle nauki, red. B. Stanosz, Spółdzielnia Wydawnicza Czytelnik, Warszawa.
  • Griffin R.W. (2000), Podstawy zarządzania organizacjami, PWN, Warszawa.
  • Grzegorczykowa R. (1991), Problem funkcji języka i tekstu w świetle teorii aktów mowy, [w:] Język a kultura: Funkcje języka i wypowiedzi, tom IV, red. J. Bartmiński i R. Grzegorczykowa, Wiedza o Kulturze, Wrocław.
  • Habermas J. (1999), Teoria działania komunikacyjnego, tom I, PWN, Warszawa.
  • Hornberger S., Knauth P. (2000), Einführung flexiber Arbeitzeitmodelle. Die Wiederstände, „IO Management" nr 7/8.
  • Ingarden R. (1973), Książeczka o człowieku, Wyd. Literackie, Kraków.
  • Jamrożek B., Sobczak J. (2000,), Komunikacja interpersonalna, czyli jak wspomagać swoją przedsiębiorczość, eMPi2, Poznań.
  • Koj L. (1991), Uwagi o funkcjach języka i mowy, [w:] Język a kultura: Funkcje języka i wypowiedzi, tom IV, red. J. Bartmiński i R. Grzegorczykowa, Wiedza o Kulturze, Wrocław.
  • Kościelska M. (2000), Psychologia kliniczna dziecka, [w:] Psychologia. Podręcznik akademicki, tom III, red. J. Strelau, GWP, Gdańsk.
  • Ludlow R., Panton F. (1992), The Essence of Effective Communication, Prentice Hall, New York-London-Toronto-Sydney-Tokyo-Singapore.
  • Marcjanik M. (1994), Grzeczność językowa a sprawność komunikacyjna, [w:] Kształcenie porozumiewania się, red. S. Gajda i J. Nocoń, Wyd. UO, Opole.
  • Mikułowski-Pomorski J., Nęcki Z. (1983), Komunikowanie skuteczne?, OBP, Kraków.
  • Ortenburger D, Podobiński S. (1994), Badanie umiejętności komunikowania, [w:] Kształcenie porozumiewania się, red. S. Gajda i J. Nocoń, Wyd. UO, Opole.
  • Penc J. (2000), Kreatywne kierowanie, Placet, Warszawa.
  • Pophal L. (2001/2002), 10 Steps to Better Communication, „Communication World" December-January.
  • Reber A.S. (2002), Słowik psychologii, Scholar, Warszawa.
  • Stankiewicz J. (1999), Komunikowanie się w organizacji, Astrum, Wrocław.
  • Świeca M. (2000), Umiejętności komunikacji międzyludzkiej, WSBiP, Ostrowiec Świętokrzyski.
  • Tomaszewski T. (1975), Człowiek i otoczenie, [w:] Psychologia, red. T. Tomaszewski, PWN, Warszawa.
  • Vazquez-Orta I. i in. (2001), Działanie za pomocą słów: pragmatyka, [w:] Kognitywne podstawy języka i językoznawstwa, red. wersji polskiej E. Tabakowska, Universitas, Kraków.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000070394711

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.