Czasopismo
Tytuł artykułu
Warianty tytułu
Changes Enabling the Creation of Business Potential
Języki publikacji
Abstrakty
Autorzy rozważają, jak zmiany w kontekście narastającej globalizacji rynków kapitałowych, mogą stać się przesłanką tworzenia potencjału rozwoju przedsiębiorstwa. Omówiono zmiany w biznesie i w aktywach przedsiębiorstwa, zidentyfikowano zmiany w procesie planowania strategicznego oraz zmiany postrzegane w regionie działania przedsiębiorstwa.
The paper describes changes as a source for the creation of business potential. The views are presented on the basis of changes in assets.(original abstract)
Rocznik
Strony
124--134
Opis fizyczny
Twórcy
autor
autor
Bibliografia
- Acharya Sh. (2000), Asset Management. Equities Demystified, Seria Wiley Finance, John Wiley & Sons, Ltd., London.
- Batey P.W.J., Friedrich P. (2000), Regional Competition, Springer, New York.
- Gompers P.A., Lerner J. (2001), The Money of Invention, How Venture Capital Creates New Wealth, Harvard Business School Press, Boston, Massachusetts.
- Graham J.R., Harvey C.R. (2001), The Theory and Practice of Corporate Finance: Evidence From the Field, "Journal of Financial Economics 60".
- Grupa Lizbońska (1996), Granice konkurencji, Eur management, Poltext, Warszawa.
- Karlof B., Lundgren K., Froment M. E. (2001), Benchlearning, John Wiley & Sons, Ltd., New York.
- Kreikebaum H. (1996), Strategiczne planowanie w przedsiębiorstwie, PWN, Warszawa.
- Machaczka J. (1998), Zarządzanie rozwojem organizacji. Czynniki, modele, strategia, diagnoza., Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa- Kraków.
- Macieja J. (2003), Lista 500 - Klub 500, Jak wyłoniono najlepsze firmy, "Życie Gospodarcze", nr 7.
- Mączyńska E. (2004), Upadłość przedsiębiorstwu w Polsce a globalizacja ryzyka, "Nowe Życie Gospodarcze", nr 3.
- Nauka, technika (1998), "Przemysl-Przegląd OECD".
- Pierścionek Z. (1996), Strategii rozwoju firmy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
- Porter M.E. (2001), Porter o konkurencji, PWE, Warszawa.
- Quinn J.B. (1992), Intelligent Enterprise. A Knowledge and Service Based Paradigm for Industry, The Free Press, New York.
- Stankiewicz M.J. (2002), Konkurencyjność przedsiębiorstwa. Budowanie konkurencyjności przedsiębiorstwa w warunkach globalizacji, Dom Organizatora, TNOiK, Toruń.
- "The Business Week Global 1000" (2003), 14 lipca.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000070872835