Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Emergent Strategy as a Factor of Innovative of Enterprise
Języki publikacji
Abstrakty
Celem artykułu jest odpowiedź na pytanie w jaki sposób emergentna (in. samowyłaniająca się, samorzutna, wynikowa) strategia stymuluje innowacyjność przedsiębiorstwa. Omówiono istotę i odmiany strategii emergentnej oraz przedstawiono modele kształtowania innowacyjności przedsiębiorstwa przez różne odmiany strategii emergentnej.
This paper is considered in elaboration a influence of a emergent strategy on a innovative of enterprise. Emergent strategy is not result of a decision of management, but it is result of a effort of whole of employees. Emergent strategy can manifest in 4 basic changes. Its allow to distinguish 4 models influence of a emergent strategy on a innovative of enterprise. All of these models has been described in detail.(original abstract)
Rocznik
Strony
161--168
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Banaszyk P. (red.), (2003), Współczesne interpretacje dorobku klasyków nauki o organizacji i zarządzaniu, AE, Poznań.
- Charreire S., Huault I. (red.), (2002), Les Grands Auteurs en Management, Editions EMS, Colombelles.
- Drucker P., (1992), Innowacja i przedsiębiorczość. Praktyka i zasady, PWE, Warszawa.
- Lynch R., (2000), Corporate Strategy, Prentice Hall, Harlow.
- Mair A., (1999), Learning from Honda, "Journal of Management Studies", nr 36.1.
- Pascale R., (1996), The Honda Effect, "California Management Review", nr 4 (39).
- Quinn J., Voyer J. (2003), Logical Incrementalism: Managing Strategy Formation, [w.] H. Mintzberg i in., The Strategy Process. Concepts, Contexts, Cases, Pearson Education, Harlow.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000070900419