Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Quality Management Systems vs. Business Innovations
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule zwrócono uwagę, iż podstawowym kapitałem firmy w obecnej rzeczywistości gospodarczej to już nie tylko infrastruktura, efekt skali czy sprawna sieć dystrybucji, ale również wiedza pracowników i kultura organizacji. Poruszono również problem zarządzania jakością w kontekście innowacyjności przedsiębiorstwa. Na koniec wymieniono profity z wprowadzenia innowacji oraz zagrożenia z nimi związane w kontekście podstawowych zasad zarządzania.
Necessary to win on the market competition and effectively challenge in the new environment, company will implement innovation and still look for new business model. It is known that to keep success, company will continuously increase quality of their products. Quality is one of the fundamental problems of management, especially now, in time of globalization and hard competition on global market. This paper includes remarks about influence quality management systems on ability to apply innovations in organizations.(original abstract)
Rocznik
Strony
265--272
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Dahlgaard J.J., Kristensen K., Kanji G.K. (2001), Podstawy zarządzania jakością, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. Griffin R.W. (1999), Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
- Hamrol A., Mantura W. (1998), Zarządzanie jakością, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
- Lipecki J. (1997), Nowe przedsięwzięcia Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Mechanikoiv Polskich w zakresie promowania innowacyjności, "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa", nr 11.
- Senge P.M. (1998), Piąta dyscyplina, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000073928325