PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2004 | nr 1045 Zmiana warunkiem sukcesu : zmiana a innowacyjność organizacji | 288--294
Tytuł artykułu

Zmiany warunkujące wzrost aktywności innowacyjnej przedsiębiorstwa

Autorzy
Warianty tytułu
Changes Which Stimulate Increase in Innovative Activity of Enterprises
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Omówiono aktywność innowacyjną postrzeganą jako "duszę" przedsiębiorstwa, której przejawem jest realizacja działań potwierdzających zdolność organizacji do tworzenia i absorbowania innowacji. Wzrost aktywności innowacyjnej przedsiębiorstwa jest warunkiem przetrwania i rozwoju organizacji gospodarczych w warunkach nasilającej się konkurencji oraz nowych wyzwań, które niesie ze sobą postęp techniczny i organizacyjny.
EN
The innovativeness is an indispensable prerequisite of enterprise s development. The successful implementation of innovative ideas is strictly dependent on preparation of organizational subsystems. The postulated directions of cultural, organizational and strategic changes, which chance enterprise innovativity, are presented on the paper.(original abstract)
Twórcy
autor
Bibliografia
  • Chapman Wood R., Hamel G. (2002), The World Banks Innovation Market, "Harvard Business Review", listopad.
  • Drucker P.F. (1992), Innowacja i przedsiębiorczość. Praktyka i zasady, PWE, Warszawa.
  • Golińska-Pieszyńska M. (2004), Innowacyjność małych i średnich przedsiębiorstw w regionie Łódzkim [w:] J. Stankiewicz (red.), Organizacja w warunkach nasilającej sic konkurencji, Uniwersytet Zielonogórski, Zielona Góra.
  • Hopej M. (2004), Struktury organizacyjne. Podstawowe, współczesne i przyszłe rozwiązania strukturalne, Wrocław-Warszawa-Kraków, Zakład Narodowy im. Ossolińskich.
  • Kotler Ph. (1994), Marketing, Gebethner i S-ka, Warszawa.
  • Łobos K., (2003), Teoria struktur organizacyjnych - stan i perspektywy, AE, Wrocław.
  • Nogalski B. (1998), Kultura organizacyjna - duch organizacji, Zeszyt 96/98, TNOiK, Bydgoszcz.
  • Sikorski Cz. (1999), Zachowania ludzi w organizacji, PWN, Warszawa.
  • Zbiegień-Maciąg L. (1999), Kultura w organizacji. Identyfikacja kultury znanych firm, PWN, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000074645682

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.