PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2004 | nr 1045 Zmiana warunkiem sukcesu : zmiana a innowacyjność organizacji | 302--309
Tytuł artykułu

Innowacja operacyjna a doskonalenie procesów

Warianty tytułu
Operational Innovation vs. Process Improvement
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Autor omówił pojęcie innowacji operacyjnych oraz zaprezentował podstawowe koncepcje doskonalenia procesów w organizacji. Podkreślono również, iż ograniczanie zasięgu innowacji operacyjnych do obszarów mających największy wpływ na efektywność organizacji wydaje się być właściwym podejściem ze względu na znaczne ograniczenie ryzyka. Jednocześnie stosowanie podejścia opartego na stopniowym doskonaleniu procesów wpłynie na znaczne zwiększenie efektywności organizacji. Dlatego największym wyzwaniem dla menedżerów jest stworzenie takich warunków w organizacji, w których obydwa podejścia do doskonalenia procesów będą mogły zaistnieć.
EN
The present elaboration - basing itself on the analysis of various authors' opinions, including the conception of Operational Innovation by M. Hammer as a particular way to make full changes concerning the processes in a organisation, and the Business Process Improvement theory by Harrington - seeks to formulate recommendations for the scope and rate of introducing functional innovations in a organisation. The criteria for picking up the method of introducing innovations of that type assumed by the author are: the increase of efficiency by organisation and the level of risk accompanying such changes. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Adair C.B., Murray B.A. (2002), Radykalna reorganizacja firmy, PWN, Warszawa.
  • Bogdaniecki J. (red.), (2004), Innowacyjność przedsiębiorstw, Uniwersytet Mikołaja Kopernika, Toruń.
  • Davenport T.H. (1993), Process Innovation. Reengineering Work trough Information Technology, Harvard Business School Press, Boston.
  • Hammer M. (2004), Transformacja firmy poprzez innowację operacyjną, "Harvard Business Review Polska", m 5.
  • Harrington HJ. (1991), Business Process Improvement. The Breakthrough Strategy for Total Quality, Productivity and Competitiveness, McGraw-Hill, New York-Toronto.
  • Harrington H.J. (1995), Continuous versus Breakthrough Improvement. Finding the Right Answer, "Business Process Re-engineering and Management Journal", vol. 1, nr 3, MCB University Press.
  • Leksykon zarządzania (2004), Difin, Warszawa.
  • Penc J. (1999), Innowacje i zmiany w firmie, Placet, Warszawa.
  • Schumpeter J.A. (1960), Teoria rozwoju gospodarczego, PWN, Warszawa.
  • Szatkowski K. (2001), Istota i rodzaje innowacji, [w:] M. Brzeziński (red.), Zarządzanie innowacjami technicznymi i organizacyjnymi, Difin, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000074645686

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.