PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2004 | nr 1045 Zmiana warunkiem sukcesu : zmiana a innowacyjność organizacji | 340--353
Tytuł artykułu

Zarządzanie wiedzą ukierunkowane na wzrost innowacyjności firmy

Autorzy
Warianty tytułu
Knowledge Management Directed on the Increase of Innovation of Enterprise
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Omówiono proces pozyskiwania, kreowania i transferowania wiedzy w kontekście innowacyjności przedsiębiorstwa. Poruszono również zagadnienie integracji i zastosowania oraz odpowiedniej ochrony posiadanej już wiedzy. Wskazano dziedzinę innowacji produktowych, jako najbardziej oczywisty obszar, w którym ujawnia się związek pomiędzy wiedzą a innowacyjnością i wynikami przedsiębiorstwa. Nowa wiedza, pojawiająca się wewnątrz przedsiębiorstwa, jest bezpośrednim źródłem innowacji.
EN
One of the main obstacles of innovation increase of Polish firms is the lack of systemic knowledge management, that is the lack of ability to form conditions which are in favour of creation and then usage of knowledge in enterprises. The process of innovation management can be treated as a sub-process of knowledge management. The aim of the paper is an identification of these elements of knowledge management which directly influence the level of innovation of an organization and conditions which have to be fulfilled to recognize the system of innovations management as efficient.(original abstract)
Twórcy
autor
Bibliografia
  • Baruk J. (2003), Zarządzanie innowacjami a zarządzanie wiedzą - podejście integratywne, "Organizacja i Kierowanie" nr 2.
  • Grant R. M. (1996a), Toward a Knowledge-based Theory of the Firm, "Strategic Management Journal", vol. 17(Winter Special Issue).
  • Grant R.M. (1996b), Prospering in Dynamically-competitive Environments: Organizational Capability as Knowledge Integration, "Organization Science", vol. 7, nr 4.
  • Hendler A. (2003), Boisko wyobraźni, "Businessman Magazine", maj.
  • Kotarba W. (2001), Zarządzanie wiedzą chronioną w przedsiębiorstwie, ORGMASZ, Warszawa.
  • Nonaka I. (1991), The Knowledge-Creating Company, "Harvard Business Review", listopad-grudzien.
  • Nonaka I., Toyama R., Konno N. (2000), SEC/, Band Leadership: a Unified Model of Dynamic Knowledge Creation, "Long Range Planning", vol. 33.
  • Probst G., Raub S., Romhardt K. (2002), Zarządzanie wiedzą w organizacji, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000074652287

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.