PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2004 | nr 1045 Zmiana warunkiem sukcesu : zmiana a innowacyjność organizacji | 378--384
Tytuł artykułu

Organizacyjne uwarunkowania implementacji strategii wiedzy

Warianty tytułu
Organizational Determinants of Implementing Knowledge Strategy
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest przedstawienie kategorii "strategia wiedzy" jako bytu zapewniającego elastyczność organizacji. Strategia wiedzy w swojej treści niesie dużą dawkę innowacyjności, w sensie odmiennego, tu strategicznego, traktowania zasobów wiedzy. Z innej strony strategia wiedzy oznacza podejmowanie działań innowacyjnych sprzyjających budowaniu przewagi konkurencyjnej w wybranych segmentach otoczenia.
EN
Presented paper shows Knowledge Strategy and organizational determinants of its implementation. Knowledge Strategy category is innovational itself thereby it is necessary to keep it differently in the sense of formulating and implementing. First it is shown knowledge commercialization process which shows pragmatic value of knowledge. Then it is defined knowledge strategy and some characteristic of knowledge strategy formulation process. Organizational determinants of implementing knowledge strategy are analyzed in multidimensional manner then are presented how such dimensions influence to formulating and implementing knowledge strategy.(original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Barney J.B. (1991), Finn Resources and Sustained Competitive Advantage, "Journal of Management", vol. 17, nr 1.
  • Day G.S., Schoemaker P.J., Günther R.E. (2000), Wharton on Managing Emerging Technologies, John Wiley& Sons Inc, New York.
  • Kostecki M., Mreła K. (1979), Człowiek w świecie organizacji, MAW, Warszawa.
  • Krupski R. (2003), Zarządzanie strategiczne, koncepcje i metody, AE, Wrocław.
  • Manville B., Foote N. (2003), Strategy as if Knowledge Mattered, "Fast Company Magazine" nr 3.
  • Przybyła M. (2001), Organizacja i zarządzanie. Podstawy wiedzy menedżerskiej, AE, Wrocław.
  • Zack M.H. (1999), Developing a Knowledge Strategy, "California Management Review", vol. 41, nr 4.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000074741160

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.