Czasopismo
Tytuł artykułu
Warianty tytułu
Organizational Culture and the Innovation in an Enterprise
Języki publikacji
Abstrakty
Autorzy omówili dotychczasowe badania nad wpływem kultury organizacyjnej na innowacyjność przedsiębiorstwa ze szczególnym uwzględnieniem zagadnienia spójności kultury organizacyjnej. Następnie przedstawili metodykę i wyniki badania ankietowego przy użyciu "Kwestionariusza do badania kultury organizacyjnej przedsiebiorstwa" przeprowadzonego w latach 1995-97 w Polsce i Republice Federalnej Niemiec, którego celem był pomiar otwarcia i/lub zamknięcia organizacji.
Organizational culture - one of the most frequent causes of innovation factor was stated. Research hypotheses were presented, that define the influence of organizational culture on the innovation in an enterprise. The applied research method was described and the hypotheses were verified.(original abstract)
Rocznik
Strony
436--445
Opis fizyczny
Twórcy
autor
autor
Bibliografia
- Bardmann T.M. (1994), Wenn aus Arbeit Abfall wird. Aufbau und Abbau organisatorischer Realitäten, Suhr-kamp, Frankfurt am Main.
- Baruk J. (2001), Organizacyjne uwarunkowania działalności innowacyjnej przedsiębiorstwa, [w:] M. Brzeziński (red.), Zarządzanie innowacjami technicznymi i organizacyjnymi, Difin, Warszawa, s. 66-109.
- Brzeziński M. (2001), Paradoksy zarządzania XXÌ wieku, [w:] M. Brzeziński (red.), Zarządzanie innowacjami technicznymi i organizacyjnymi, Difin, Warszawa, s. 331-345.
- Dierkes M., Hähner K., Antal A.B. (1997), Das Unternehmen und sein Umfeld: Wahrnehmungsprozesse und Unternehmenskultur am Beispiel eines Chemiekonzerns, Campus, Frankfurt am Main, New York.
- Gebert D., Boerner S., Matiaske W. (19%), Offenheit und Geschlossenheit in Organisationen - zur Validierung eines Meßinstruments (FOGO - Fragebogen zur Offenheit/Geschlossenheit in Organisationen), "Diskussionspapier", Wirtschaftswissenschaftliche Dokumentation, nr 15, Berlin.
- Hamel G. (2001), Das revolutionäre Unternehmen. Wer Regeln bricht: gewinnt, Econ, München.
- Hatch M.J. (2002), Teoria organizacji, PWN, Warszawa.
- Hauschildt J., Chakrabarti A.K. (1988), Arbeitsteilung im Innovationsmanagement, "Zeitschrift Führung und Organisation", nr 57.
- Kanter RM. (1983), The Change Masters: Innovations for Productivity in the American Corporation, Simon & Schuster, New York.
- Martin A., Behrends T. (1999), Die Innovative Organisation aus kultuteoretische Perspektive, Schriften aus dem Institut für Mittelstandsforschung, z. 10, Lüneburg.
- Martin J. (1992), Cultures in Organizations; Three Perspectives, Oxford Univ. Press, New York.
- Moldaschl M. (1997), Zweckrationales und reflexives Handeln. Zwei Kulturen des Managementhandelns, [w:] U. Kadritzke (red.), Unternehmenskulturen unter Druck, Neue Mangementkonzepte zwischen Anspruch und Wirklichkeit, Ed. Sigma, Berlin, s. 101-121.
- Mreła K. (1983), Struktury organizacyjne. Analiza wielowymiarowa, PWE, Warszawa.
- Peters T.J., Waterman RH. jr. (1982), Auf der Suche nach nach Spitzenleistungen. Was man von den bestgeführten US-Unternehmen lernen kann, Verlag moderne Industrie, Landsberg am Lech.
- Pümpin C, Koller H.P. (1990), Die Bedeutung der Unternehmenskultur für die Unternehmensstrategie, [w:] C. Lattmann (red.), Die Unternehmenskultur, Physica-Verlag, Heidelberg.
- Roberts E.B. (1979), Stimulating technological innovation - organizational approaches, "Research Management", nr 6.
- Schein E. (1997), Wenn das Lernen im Unternehmen wirklich gelingen soll, "Harvard Business Manager", nr 3.
- Steinmann H., Schreyögg G. (2001), Zarządzanie - podstawy kierowania przedsiębiorstwem. Koncepcje, funkcje, przykłady, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław. Witte E. (1973), Organisation für Innovationsentscheidungen - Das Promotoren Modell, Göttingen.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000074746758