PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2003 | 23 | nr 73 | 32--41
Tytuł artykułu

O istocie i znaczeniu kontrolingu marketingowego

Warianty tytułu
About the Essence and the Meaning of Marketing Controlling
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zdefiniowano pojęcie kontrolingu marketingowego i wyjaśniono jego istotę. Shcarakteryzowano składniki, funkcje i zadania kontrolingu marketingowego. Omówiono podstawowe związki między kontrolingiem marketingowym a zarządzaniem marketingowym. (oryg. streszcz.)
EN
The term of marketing controlling was defined and the essence of it was explained. The components, functions and tasks of marketing controlling were characterised. The basic relations between marketing controlling and marketing management were described. (original abstract)
Bibliografia
  • Bieńkowska A., Kral Z., Zabłocka-Kluczka A., Koncepcje kontrolingu, Raport Instytutu Organizacji i Zarządzania PWr serii PRE nr 29, Wrocław 2001.
  • Bieńkowska A., Kral Z., Zabłocka-Kluczka A., Kontrola w koncepcjach kontrolingu, [w:] Kontrola i kontroling w zarządzaniu: tendencje, koncepcje, instrumenty, pr. zbior. pod red. B.R. Kuca, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Zarządzania i Marketingu, Warszawa 2002.
  • Bieńkowska A., Kral Z., Zabłocka-Kluczka A., Zarządzanie kontrolingowe czy tradycyjne? [w:] Międzynarodowa Konferencja Naukowa pt. ,,Nowe tendencje w nauce o organizacji i zarządzaniu", Szklarska Poręba, 17-19 września 1998, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław 1998.
  • Goliszewski J., Rozwój conlrollingu w Polsce na podstawie ogłoszeń o pracę - controlling funkcjonalny, Controlling i Rachunkowość zarzadcza, 2002, nr 8, s. 18-23.
  • Kotler Ph., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner & Ska, Warszawa 1994.
  • Mońka J., Współzależność marketingu i controllingu w zarządzaniu przedsiębiorstwem, Controlling - koncepcje, wdrożenia, red. Nauk. J. Mońka, D. Sołtys, Prace Naukowe AE we Wrocławiu nr 956, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 2002.
  • Podstawy marketingu, pr. zbior. pod red. J. Altkorna, wyd. Ill, Instytut Marketingu, Kraków 2001.
  • Sierpińska M., Niedbała B., Controlling operacyjny w przedsiębiorstwie. Centra odpowiedzialności w teorii i praktyce, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2003.
  • Stiegler H., Hofmeister R., Controlling, cz. I, wyd. 4, seria międzynarodowa Instytutu Wspierania Gospodarczego Federalnej Izby Gospodarczej, Wiedeń, 1994.
  • Weber J., Wprowadzenie do kontrolingu, Oficyna Controllingu Profit, Katowice 2001.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000076397073

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.