PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2003 | 23 | nr 73 | 42--48
Tytuł artykułu

Specyfika szkoły jako organizacji uczącej się

Autorzy
Warianty tytułu
School as Learning Organisation
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule tym w oparciu o wiele opracowań literaturowych zostały przedstawione cechy organizacji uczącej się. Scharakteryzowany też został model szkoły w społeczeństwie informacyjnym, który bazuje na koncepcji organizacji opartej na permanentnym uczeniu się. (oryg. streszcz.)
EN
This article presents, basing on literature studies, specific elements school as learning organization. Also shows specific processes of transformation educational institutions in Poland and EU. Goal of this paper is creating a model of school in a informational society. (original abstract)
Twórcy
autor
Bibliografia
  • Biala Ksiega Komisji Europejskiej, Nauczanie i uczenie się? - na drodze do uczącego się społeczeństwa, Warszawa, Wydawnictwo WSP TWP, 1997.
  • Białecki I., Rutkowska-Czepulis Z., Sztanderska U., Wójcicka I., Polityka społeczna w Strategii Lizbońskiej - oceny i rekomendacje (w:) Szomburg J., Polska wobec Strategii Lizbońskiej. Rekomendacje generalne. Warszawa, maszynopis, s. 61 - 67, 2003.
  • Brilman J., Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania, Warszawa, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2002.
  • Castells, M., Galaktyka Internetu. Refleksje nad Internetem, biznesem i społeczeństwem, Poznań, Dom Wydawniczy Rebis, 2003.
  • Drucker P.P., Społeczeństwo pokapitalistyczne, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN, 1999.
  • King, W.R., Strategies for Creating a Learning organization (w:) Information System Management, Winter, 2001.
  • Pedler, M., Burgoyne J., Boydell T., The Learning Company. A Strategy for Suitable Development, London, McGraw-Hill, 1997.
  • Senge P.M., On Schools as Learning Organizations: A Conversation with Peter Sange (w:) Educational Leadership, 1995, Vol. 52, No. 7, pp. 20 - 23.
  • Senge P. M., Cambron - Mccabe, N., Schools That Learn. A Fifth Discipline Fieldbook for Educators, Parents, and Everyone Who Cares About Education, New York, Doubleday, 2000.
  • Senge P. M., Piąta dyscyplina. Teoria i praktyka organizacji uczących się, Kraków, Oficyna Ekonomiczna, 2003.
  • Sztompka P., Socjologia. Analiza społeczeństwa, Kraków, Wydawnictwo Znak, 2002.
  • Tillmann K.J., Teorie socjalizacji. Społeczność, instytucja, upodmiotowienie, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN, 1996.
  • Więsław S., Szkoła jako organizacja ucząca się (w:) Vulcan. Zarządzanie oświatą 2002, Nr 1 (36).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000076397351

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.