PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2004 | nr 1045 Zmiana warunkiem sukcesu : zmiana a innowacyjność organizacji | 550--559
Tytuł artykułu

Innowacyjne modele biznesu internetowego

Autorzy
Warianty tytułu
The Innovative E-business Models
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest zaprezentowanie zmian w modelach biznesowych spowodowanych gospodarczym zastosowaniem technologii teleinformatycznych. Sprecyzowano pojęcie modelu biznesowego, zaprezentowano tradycyjne modele działania wraz z możliwością ich uzupełniania o komponent internetowy oraz omówiono praktyczny aspekt zmian wprowadzonych do biznesu przez technologie teleinformatyczne.
EN
The paper is devoted to problem of using the Information and Communication Technology as a source of creation of new business models in the virtual space. The Internet exerts an influence on changes in existing business models. Moreover, it has caused emerging of a completely new e-business model. The review of literature reveals at least several working e-business models, nevertheless there is a little difference in authors' approach in term of number and relevance of specific models. In the first section has been discussed the notion of business model, as well as e-business model. Next the paper explores Internet business models against a background of traditional business models. Finally it has been presented one out of e-business models - Value Net Integrator. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Afuah A., Tucci Ch.L. (2003), Biznes internetowy. Strategie i modele, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  • Chesbbrough H., Rosenbloom R.S. (2002), The Role of The Business Model in Capturing Value from Innovation: Evidence from Xerox Corporation's Technology Spin-Off Companies, "Industrial and Corporate Change", vol. 11, nr 3.
  • Hedman J., Kalling T. (2003), The Business Model Concept: Theoretical Underpinnings nnd Empirical Illustrations, "European Journal of Information Systems", vol. 12, appendix B.
  • Kirov N., Kuśmierz A. (2002), Modele e-biznesowe, Materiały seminarium "Innowacje biznesowe i kreacja wartości w XXI wieku", 12-13 listopada, Warszawa.
  • Magretta J. (2003), Tajniki modelu biznesowego, "Harvard Business Review Polska", marzec.
  • Mojeauto.pl - informacja o firmie (2004), http://www.media.mojeauto.pl/info.php.
  • Moroz M. (2003), Konkurencja w przestrzeni wirtualnej - modele biznesowe doby internetu, Materiały konferencji "W poszukiwaniu strategicznych przewag konkurencyjnych", tom II, Częstochowa.
  • Obłój K. (2002), Tworzywo skutecznych strategii, PWE, Warszawa.
  • Porter M.E. (2001), Strategy mid the Internet, "Harvard Business Review", marzec.
  • Rappa M. (2002), Business model on the web, http://digitalenterprise.org/models/models/html.
  • Slywotzky A.J., Morrison D.J., Andelman B. (2000), Strefa zysku, PWE, Warszawa.
  • Weill P., Vitale M. (2002), What IT Infrastructure Capabilities are Needed to Implement e-Business Models?, "MIS Quarterly Executive", vol. 1, nr 1.
  • Zeng M., Reinartz W. (2003), Beyond Online Search: The Road to Profitability, "California Management Review", vol. 45, nr 2.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000080052220

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.