Warianty tytułu
Marketing in the Management Process of Modern Enterprise
Języki publikacji
Abstrakty
Omówiono i z charakteryzowano marketing w procesie zarządzania współczesnym przedsiębiorstwem. Pokazano jaką rolę odgrywa marketing w kreowaniu wartości dla klienta, strefy zysku i w powiększaniu wartości dla udziałowców. Skuteczność tych trzech ról wymaga wysokiego poziomu świadomości marketingowej menedżerów wszystkich pionów organizacyjnych firmy oraz profesjonalizmu pracowników marketingu.
Value grow for the shareholders and expending of the profit is claimed to be the main goal of the contemporary company. Marketing plays the crucial role in achieving both of above mentioned goals. Thus, one can draw the conclusion that sales' value, margin on operating activity, competitive adventage as well as added value and relationship quality all influence stakeholders' value and corporate profit. Effective application of marketing depends first of all on marketing perception of the whole managerial staff in the company and on professionalism represented by marketing staff.(original abstract)
Rocznik
Strony
23--32
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Doyle P., Marketing wartości, Felberg SJA, Warszawa 2003, s. 45.
- Fonfara K., Marketing partnerski na rynku przedsiębiorstw, PWN, Warszawa 2004, s. 145.
- Furtak R., Marketing partnerski na rynku usług, PWN, Warszawa 2003, s. 101-102.
- Karwowski J., Zdolność do kreowania zysku ważnym problemem polskich przedsiębiorstw, [w:] Przedsiębiorstwo w przeddzień integracji europejskiej, Uniwersytet Warmińsko - Mazurski, Olsztyn 2003, s. 113.
- Kotler Ph. Kotler o marketingu, Wyd. Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1999, s. 40-41.
- Lambin J.J., Strategiczne zarządzanie marketingowe, PWN, Warszawa 2001, s. 91.
- Mazurek - Łopacińska K., Orientacja na klienta w przedsiębiorstwie, PWN, Warszawa 2002, s. 161.
- Piercy N., Marketing. Strategiczna reorientacja firmy, Felberg SJA, Warszawa 2003, s. 54.
- Pomykalski A., Zarządzanie innowacjami, PWN, Warszawa - Łódź 2001, s. 152-153.
- Strzyżewska M., Rószkiewicz M., Analizy marketingowe, Difin, Warszawa 2002, s. 77.
- Sylwotzky A.J., Morrison D.J., Andelman B., Strefa zysku, PWN, Warszawa 2000, s. 35.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000081490454